zoorg 2 Postad 4 April , 2016 Hej. Nu har jag slängt i båten. Upptäckte att när jag tiltar upp motorn så låter den konstigt. Så lät det inte i somras. Kan det vara så enkelt att den är trött efter vinter-dvalan och kommer igång efter ett antal körningar? Eller kan det vara för lite olja/luft i systemet? Är det enkelt att fylla på olja? Sedan såg jag att sensorn för trim/tilt står still i läge 2 på displayen. Den har säkert fastnat, ska dra upp den och kolla nästa gång jag är där. Det är en Yamaha F60 -02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zoorg 2 Postad 4 April , 2016 Försöker lägga upp en länk till en youtube video men det går inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zoorg 2 Postad 5 April , 2016 Hej. Nu har jag slängt i båten. Upptäckte att när jag tiltar upp motorn så låter den konstigt. Så lät det inte i somras. Kan det vara så enkelt att den är trött efter vinter-dvalan och kommer igång efter ett antal körningar? Eller kan det vara för lite olja/luft i systemet? Är det enkelt att fylla på olja? Sedan såg jag att sensorn för trim/tilt står still i läge 2 på displayen. Den har säkert fastnat, ska dra upp den och kolla nästa gång jag är där. Det är en Yamaha F60 -02 https://youtu.be/jOOl0Ax4E-8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 5 April , 2016 Du måste ta upp båten för att kontrollera nivån/fylla på. Men man kan misstänka för lite olja i systemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandgrens 8 Postad 5 April , 2016 Kan öven vara vatten i oljan som har förstört något under vintern. Kolla oljan, men byt den ändå, bättre o ha nytt o fräscht Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zoorg 2 Postad 6 April , 2016 Ok. Tackar. Ska byta olja nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser