Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
zoorg

Yamaha F60 trim/tilt oljud.

Rekommendera Poster

Hej. Nu har jag slängt i båten. Upptäckte att när jag tiltar upp motorn så låter den konstigt. Så lät det inte i somras. Kan det vara så enkelt att den är trött efter vinter-dvalan och kommer igång efter ett antal körningar? Eller kan det vara för lite olja/luft i systemet? Är det enkelt att fylla på olja?

Sedan såg jag att sensorn för trim/tilt står still i läge 2 på displayen. Den har säkert fastnat, ska dra upp den och kolla nästa gång jag är där.

Det är en Yamaha F60 -02

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försöker lägga upp en länk till en youtube video men det går inte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Nu har jag slängt i båten. Upptäckte att när jag tiltar upp motorn så låter den konstigt. Så lät det inte i somras. Kan det vara så enkelt att den är trött efter vinter-dvalan och kommer igång efter ett antal körningar? Eller kan det vara för lite olja/luft i systemet? Är det enkelt att fylla på olja?

Sedan såg jag att sensorn för trim/tilt står still i läge 2 på displayen. Den har säkert fastnat, ska dra upp den och kolla nästa gång jag är där.

Det är en Yamaha F60 -02

https://youtu.be/jOOl0Ax4E-8

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste ta upp båten för att kontrollera nivån/fylla på. 

Men man kan misstänka för lite olja i systemet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan öven vara vatten i oljan som har förstört något under vintern. Kolla oljan, men byt den ändå, bättre o ha nytt o fräscht

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...