Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
pos42

Vad för kontakt

Rekommendera Poster

Hej

Någon som vet vad detta är för kontakt och var man kan få tag på en vinklad sådan. Lös utan kabel... Det är ok med kabel också om den 2.5mm2. Jag har en sådan i/till min Isoterm kylbox (12V delen) och ska bygga en extra sladd som är längre och då med 2.5mm2. Tänkte inte klippa i denna och skarva, utan spara originalsladden. Ibland kan det vara bra med en kort också.

kybox_ansl.jpg

/Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova ELFA.

Annars kan du säker köpa en till från Dometic och skarva den ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag kan säkert hitta den på ELFA. Men då jag inte vet vad den heter så behöver jag ju rota genom hela ELFAs sortiment som är s t o r t och titta på alla bilder. Därför ställde jag frågan här i forumet. Men blir det inget napp här så ringer jag nog Dometic direkt istället och frågar om de har grövre och längre kablar i sortimentet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättre att kolla med Thermoprodukter som är generalagent för Isoterm kylboxar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du får reda på vad kontakten heter... tala om det. Jag behöver åxå nytt till min kylbox.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den finns inte på ELFA, jag vet ;-)

Nödlösning kan vara att använda flatstifthylsor istället om motsvarande stift tillåter det (om de inte är för tjocka)

// Elfanomad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm... Den verkar lika som originalet med gjuten kontakt med för tunn kabel. Men en nödlösning kan ju vara att köpa en, klippa och löda dit en grövre vid kontakten. Men det är sista alternativet...

Faktum är att jag inte orkade leta (verkade svårt att få tag på trots svart bälte i Google) och har nu dragit fram en 2x2,5mm2 och säkrat av med ett nytt Blue Sea 12V uttag. Så nu räcker originalsladden till kylboxen och spänningsfallet blir inte så stort i starten...

/Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den finns inte på ELFA, jag vet ;-)

Nödlösning kan vara att använda flatstifthylsor istället om motsvarande stift tillåter det (om de inte är för tjocka)

// Elfanomad

Det går säkert om man demolerar flatstifthylsorna kraftigt då det är rätt stor skillnad. Men det är bra att idéerna sprutar fram  :) Det var ju lite därför jag ställde frågan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där var bra info. Det finns inga mått, men jag tror det är C11/C12 kontakten.

Nu har man ju lite mer att söka på...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...