Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Olleman82

Placering länspumpsutlopp Flipper 700

Rekommendera Poster

Hej,

Någon som kan säga bu eller bä på att placera utlopp för länspump vid akterspegeln kanske 20-30 cm bredvid drevet? Funderar på om detta påverkar "hållbarheten" på akterspegeln med tanke på närheten till drevet.

Någon som vet hur tjock plasten är där? Ser väldigt tjockt ut och funderar på om en vanlig bordsgenomföring fungerar?

,Olle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog sätta utloppet på sidan dvs ngt av borden,tror de är vanligast.

Risken är att du trycker in vatten när du backar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många båtar har sina utlopp i akterspegeln så jag kan inte se att det skulle vara något som skulle inverka negativt. En fördel med att ha det där är att eventuellt länsvatten hamnar på badbryggan – dvs du kan lätt se om pumpen varit igång genom att badbryggan är blöt (förutsätter att det inte sjöar eller regnar förstås) om du har automatisk pump. Kan ju vara en bra heads up på att något inte är som det ska om du nu inte tillhör den skara som har för vana att krypa runt under durken på sin båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för synpunkter och tips.

Det som är smidigt med att ha den på akterspegeln är att det blir minsta möjliga inverkan på båten för då behöver jag inte dra slangen mellan skotten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svarar mig själv då det kanske hjälper någon i framtiden. Placerade utloppet i akterspegeln och den är 45mm tjock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra val att sätta utloppet i akterspegeln. Gjorde misstaget att sätta det i sidan, något som båtgrannen inte gillar då min icke självlänsande båt regelbundet pinkar på grannens alltid lika välpolerade båt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...