Olleman82 113 Postad 4 April , 2016 Hej, Någon som kan säga bu eller bä på att placera utlopp för länspump vid akterspegeln kanske 20-30 cm bredvid drevet? Funderar på om detta påverkar "hållbarheten" på akterspegeln med tanke på närheten till drevet. Någon som vet hur tjock plasten är där? Ser väldigt tjockt ut och funderar på om en vanlig bordsgenomföring fungerar? ,Olle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 4 April , 2016 Jag skulle nog sätta utloppet på sidan dvs ngt av borden,tror de är vanligast. Risken är att du trycker in vatten när du backar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 4 April , 2016 Många båtar har sina utlopp i akterspegeln så jag kan inte se att det skulle vara något som skulle inverka negativt. En fördel med att ha det där är att eventuellt länsvatten hamnar på badbryggan – dvs du kan lätt se om pumpen varit igång genom att badbryggan är blöt (förutsätter att det inte sjöar eller regnar förstås) om du har automatisk pump. Kan ju vara en bra heads up på att något inte är som det ska om du nu inte tillhör den skara som har för vana att krypa runt under durken på sin båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olleman82 113 Postad 4 April , 2016 Tackar för synpunkter och tips. Det som är smidigt med att ha den på akterspegeln är att det blir minsta möjliga inverkan på båten för då behöver jag inte dra slangen mellan skotten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olleman82 113 Postad 19 April , 2016 Tänkte bara upprepa frågan kring vilken tjocklek akterspegeln i plast kan tänkas ha? Tänkte köpa något sådan här: http://www.watski.se/Bordgenomfring-11PM3men den ser kort ut...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olleman82 113 Postad 7 Maj , 2016 Svarar mig själv då det kanske hjälper någon i framtiden. Placerade utloppet i akterspegeln och den är 45mm tjock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 716 Postad 7 Maj , 2016 Bra val att sätta utloppet i akterspegeln. Gjorde misstaget att sätta det i sidan, något som båtgrannen inte gillar då min icke självlänsande båt regelbundet pinkar på grannens alltid lika välpolerade båt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser