Maccan2 0 Postad 3 April , 2016 Hej Har en Bavaria 27S 2008 och ska montera värmare. Kan någon ge tips om placering av värmare, utblås i kabin och sittbrunn, avgasutblås etc. Funkar säkert med info från 28 och 29 också Tacksam för svar. //Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 4 April , 2016 Jag har en 28 sport 2012. Värmaren är en fabriksmonterad webasto 3900. Värmaren är monterad i motorrummet längs fram på babordssidan snett ovanför batterierna. Avgasutsläppen är uppdraget till ventilationsgallret för motorrummet i skrovsidan. Det som jag tror är luftintaget för värmaren är en separat skrovgenomföring i skrovsidan. Som standard från fabrik var det endast ett utblås i salong. Otroligt snålt. Vi lät Bavariasverige montera extra utblås i sittbrunnen ovanför golvet mellan kyl o förarstol. Mycket bra placering har det visat sig. Har även ett utblås mot vindrutan samt utblås i midlabin och toa. Allt har funkat bra hittills och de utblås vi har är de jag kan rekommendera. Rekommenderar inte en klenare värmare än den i har i denna båtstrl. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser