Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
robban55

val av gpsplotter inkl sjökort under 6000kr

Rekommendera Poster

Vad skulle ni valt för gps-plotter inkl sjökort för stockholms skärgård?

Ska sitta i en 6m motorbåt.

6000sek är min budget.

Tacksam för tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx
Postad (redigerade)

Jag skulle nog köpa en beggad Garmin 720, det borde gå att få en sån för 5000kr ink. sjökort.

Jag tycker 7" skärm är minimum.

Hmm kanske en helix 7" ingen erfarenhet av den, men jag gillar deras ekolod

https://www.waveinn.com/Vattensport-fiske/humminbird-helix-7x-gps/135898785/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=2250439&country=se&gclid=COqG19yz8MsCFesAcwodH3YJJQ&gclsrc=aw.ds

Redigerad av Beeblebronx

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle nog köpa en beggad Garmin 720, det borde gå att få en sån för 5000kr ink. sjökort.

Jag tycker 7" skärm är minimum.

Hmm kanske en helix 7" ingen erfarenhet av den, men jag gillar deras ekolod

https://www.waveinn.com/Vattensport-fiske/humminbird-helix-7x-gps/135898785/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=2250439&country=se&gclid=COqG19yz8MsCFesAcwodH3YJJQ&gclsrc=aw.ds

Jag fick 5500:- inkl, sjökort för min Garmin 720s strax före jul och köpte istället en B&G Vulcan 7' med wifi och högre prestanda, dock utan kort som får köpas till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Var det seglarfunktionerna som drog?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Lite överkurs att ha den till min lilla trailerbara Albin 57:a men den passar även bra till min 27 fots snipa. Har även en Garmin 620 som jag har till Albinen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ger tipset att kolla in begagnat. Många byter upp sig och du kan få en större skärm...

Navionics sjökort gick i varje fall förra året att uppgradera för halva nypriset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en Raymarine Dragonfly med 6" skärm förra säsongen för 4500 kr inkl shirp och downvue ekolod (så kan du fiska med den också) - Jag är MYCKET nöjd. Bra hållare för båt med lite utrymme vid styrplatsen, ljusstark, snabb, enkel manövrering med "Joystick" som man enkelt vrider på för att zooma in och ut i sjökortet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej! Jag har precis köpt en Simrad GO7 XSE för 5990:- på Erlandssons. Då får man, förutsatt att man registrerar sig innan sista juni, C-MAP sjökort för hela sveriges kust inklusive hela Östersjön. Här är mer info om den kampanjen: http://www.simrad-yachting.com/sv-SE/offers/Free-Chart/

Känns väldigt prisvärt tycker jag. Den plottern vann f.ö. ett test med ett gäng 7"-plotters i senaste numret av båtliv.

Redigerad av Bobba
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp. Lite överkurs att ha den till min lilla trailerbara Albin 57:a men den passar även bra till min 27 fots snipa. Har även en Garmin 620 som jag har till Albinen.

Har funderat på den! Får du något uta av seglingsfunktionen??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...