Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
dstrombe

Landkrabba som blivit erbjuden båtplats

Rekommendera Poster

Börjar bli en ordentlig försenad 30 årskris här. Tesla 3 beställdes precis och har fått ett mail om att jag har möjlighet till båtplats i centrala Stockholm denna säsong.

Aldrig ägt en båt, och har lite begränsad budget med tanke på bilbeställningen precis så behöver få lite tips på vettiga båtar.

Vill gärna ha något i stil med en daycruiser, max 3m i brett, gärna runt 6-7m i längd.

Möjlighet att ligga att sola där fram, sitta och fika där back och kunna åka en 4-6 stycken med den. Gärna plats för 2+2 (under kapell) att övernatta.

Sen med tanke på min totala avsaknad om kunskap och händighet så vill man gärna ha en som är så lättskött och billig i drift som möjligt. 

Tänker mig ca 100-150k som maxpris. 

Finns det några vettiga modeller för det prisspannet eller ska jag helt tänka om?

Båten ska användas egentligen av mig, tjejen och hunden för lite helgresor i skärgården.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Börjar bli en ordentlig försenad 30 årskris här. Tesla 3 beställdes precis och har fått ett mail om att jag har möjlighet till båtplats i centrala Stockholm denna säsong.

Aldrig ägt en båt, och har lite begränsad budget med tanke på bilbeställningen precis så behöver få lite tips på vettiga båtar.

Vill gärna ha något i stil med en daycruiser, max 3m i brett, gärna runt 6-7m i längd.

Möjlighet att ligga att sola där fram, sitta och fika där back och kunna åka en 4-6 stycken med den. Gärna plats för 2+2 (under kapell) att övernatta.

Sen med tanke på min totala avsaknad om kunskap och händighet så vill man gärna ha en som är så lättskött och billig i drift som möjligt.

Tänker mig ca 100-150k som maxpris.

Finns det några vettiga modeller för det prisspannet eller ska jag helt tänka om?

Båten ska användas egentligen av mig, tjejen och hunden för lite helgresor i skärgården.

http://www.blocket.se/stockholm/Ornvik_620_DC__05_65987813.htm?ca=11&w=3

Kanske kan vara ngt? Hyffsat ny desutom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...

V A R N I N G !

Det är troligen ett "nigeriabrev" eftersom det är väldigt ovanligt att någon - även båtägare som söker plats - blir erbjuden en båtplats i Stockholm.

Mackey

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

min första båt.. när jag bodde i vasastan och på samma sätt blev erbjuden en plats på Rörstrands båtklubb var en Nimbus 22 dc. trevlig båt. lätt att sälja.   ;)

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...