Paradise 5 Postad 31 Mars , 2016 Hej Jag byter till modernare elektronik. Får ett hål över efter ekolodsgivaren som jag i nuläget inte vill plasta igen. Är det någon som har en trasig (alltså ej fungerande) sådan över, ca 50 mm i diameter, så köper jag den gärna till rimlig peng. Den nuvarande ska monteras i annan båt. Alternativa förslag mottages förstås också tacksamt. Tack på förhand Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 31 Mars , 2016 Hej Jag byter till modernare elektronik. Får ett hål över efter ekolodsgivaren som jag i nuläget inte vill plasta igen. Är det någon som har en trasig (alltså ej fungerande) sådan över, ca 50 mm i diameter, så köper jag den gärna till rimlig peng. Den nuvarande ska monteras i annan båt. Alternativa förslag mottages förstås också tacksamt. Tack på förhand Pär Om du inte vill plasta igen hålet är en kraftig länspump ett alternativ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 31 Mars , 2016 Plasta igen hålet! Det är lätt att göra ett nytt om du ska ha ett ekolod senare. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 834 Postad 31 Mars , 2016 Silva med fler har ju en log/lodgenomföring som man kan sätta en blindplugg i, jag vill minnas att den har ungefär den dimensionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser