Base 0 Postad 2 Maj , 2005 Hej! Har tänkt måla om båten! Undrar om man kan få ett bra resultat om man rollar,efterstryker!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamman 0 Postad 2 Maj , 2005 Hej! Jag rollade båten med internationals perfection. Det blev ett bra resultat. Man ska nog inte spruta om man inte har rätt kunskap och utrustning. Hör med färghandlaren vad du ska ha för roller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrman 1 Postad 2 Maj , 2005 Rolla kan aldrig bli ett bättre resultat än med spruta, givetvis måste det vara en kunnig person som utför detta, det behöver heller inte bli så dyrt om man själv utför grundarbetet. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 2 Maj , 2005 hej Base Det kommer vel an på om det er en liten båt du har eller en skonnert - plast tre eller stål og hvor meget tid du har. spruta giver et flot resultat hvis du har tid og båten er indendørs arda :tant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Penta-Mannen 0 Postad 2 Maj , 2005 Planstryk, bästa resultat för billigast peng. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Base 0 Postad 3 Maj , 2005 Hej igen! Det lutar åt att det blir planstrykning, lacken hade inte tid förän i slutet av juni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Postad 4 Maj , 2005 Jag använde skumgummiroller och lackstrykare samt färgen Hempel Briljant Enamel. Resultatet blev mycket bra. Man måste vara ganska snabb med lackstrykaren så inte färgen hinner börja torka, och måla absolut inte på ett solvarmt skrov! Rolla endast en liten bit i taget och gå snabbt efter med lackstrykaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 4 Maj , 2005 Håller med Lars. Bäst är om du kan engagera en polare så att en rollar på och den andre planstryker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Base 0 Postad 9 Maj , 2005 Halloj! åkte och hälsade på min gamla polare i skellefteå, det visade att han har kvar färgsprutan sen billacktiden! Han lovade blåsa på färg, drar i väg med båten i morgon(10/5) :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 9 Maj , 2005 Hej hellt rätt :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser