Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Base

Måla, spruta eller rolla!?

Rekommendera Poster

Hej! Har tänkt måla om båten! Undrar om man kan få ett bra resultat om man rollar,efterstryker!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag rollade båten med internationals perfection. Det blev ett bra resultat. Man ska nog inte spruta om man inte har rätt kunskap och utrustning. Hör med färghandlaren vad du ska ha för roller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rolla kan aldrig bli ett bättre resultat än med spruta, givetvis måste det vara en kunnig person som utför detta, det behöver heller inte bli så dyrt om man själv utför grundarbetet. Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Base Det kommer vel an på om det er en liten båt du har eller en skonnert - plast tre eller stål og hvor meget tid du har. spruta giver et flot resultat hvis du har tid og båten er indendørs arda :tant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen! Det lutar åt att det blir planstrykning, lacken hade inte tid förän i slutet av juni.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars

Jag använde skumgummiroller och lackstrykare samt färgen Hempel Briljant Enamel. Resultatet blev mycket bra. Man måste vara ganska snabb med lackstrykaren så inte färgen hinner börja torka, och måla absolut inte på ett solvarmt skrov! Rolla endast en liten bit i taget och gå snabbt efter med lackstrykaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Lars. Bäst är om du kan engagera en polare så att en rollar på och den andre planstryker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj! åkte och hälsade på min gamla polare i skellefteå, det visade att han har kvar färgsprutan sen billacktiden! Han lovade blåsa på färg, drar i väg med båten i morgon(10/5) :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej hellt rätt :-nojd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...