Possen 0 Postad 28 Mars , 2016 Har en garmin plotter som jag ska fälla in i skottet på styrbords sida. Vad är bäst att såga med i glasfiber? Har en sticksåg men hittar ingen bra klinga att använda. Har även kollat på ett multiverkyg (Bosch 190) som verkar bra. Någon som har tips på en fin lösning på insidan, eftersom baksidan av plotter kommer att sticka in en bit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 28 Mars , 2016 (redigerade) Det finns speciella blad för glasfiber till stickisen. Redigerad 28 Mars , 2016 av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 28 Mars , 2016 Vi byter fönster på båten just nu. Massor med sågande i glasfiber. Fungerar utmärkt med blad för stål och metall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 28 Mars , 2016 Lite allergisk mot att såga stora hål i skott för en plotter som kanske ger upp om några år. Vad ska man då ersätta med, en ännu större plotter för att täcka hålet? Visst går det att plasta ihop, men ändå. Fintandat stickblad brukar gå bra om det får svalna av emellanåt. Och har du en såg som är ställbart skak på så låt den gå på lägsta så man inte pressar på för hårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Possen 0 Postad 28 Mars , 2016 Lite allergisk mot att såga stora hål i skott för en plotter som kanske ger upp om några år. Vad ska man då ersätta med, en ännu större plotter för att täcka hålet? Visst går det att plasta ihop, men ändå. Fintandat stickblad brukar gå bra om det får svalna av emellanåt. Och har du en såg som är ställbart skak på så låt den gå på lägsta så man inte pressar på för hårt. Känner som dig om att såga hål i skott, har sugit på detta under två säsonger nu. Jag har haft plottern på en arm i nedgångsluckan som har varit i vägen när man ska gå ner i båten under segling. Men har nu bestämt mig för att göra en mer fast installation, jag tror inte att jag skulle byta till en plotter som är mindre än den idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesper-Visby 10 Postad 30 Mars , 2016 Jag gjorde exakt samma övning förra året och sågade med sticksåg och relativt fint blad. Funkade kanon och jag är helnöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser