Georg_Ohm 4 833 Postad 23 Mars , 2016 http://s144.photobucket.com/user/hazze959/media/Andras%20bilder/tumblr_o3mv75rckl1sw78zao2_12801458437394_zpssmkvjfjo.jpg.html Hej! Jag köpte denna båten nyligen på annons på Blocket. Jag undrar om någon känner till vad det är för fabrikat, vilket varv som tillverkade den, vad konstruktören heter, när den tillverkades, i hur många exemplar och om Peltor har några matchande hörselkåpor att bära så att man ser sjömansmässigt rätt klädd ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Mars , 2016 Har du blivit troll Georg_Ohm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 23 Mars , 2016 Nejdå, skriver på platta, litet strul med bildlänkar. Men jag tänkte mig en flygande start på båtlivet i år, nytt försök: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 23 Mars , 2016 Gratulerar! Man ser ju på vimpeln att det är en finsk båt. Det där är en prototyp från Finnmaster. Finnmaster Duo Singleprop var det tänkt att den skulle heta. Det var tänkt att den skulle gå att använda både på vatten och is. Den sågs ofta ränna runt utanför varvet i Kokkola och i Kvarken när man testade olika inställningar. Projektet strandade på avgasreningen som aldrig tillfredsställde varken fabrikens testförare eller CE-inspektörerna från EU. Hur man än gjorde filtrerades största delen av avgaserna genom lungorna på besättningen.Som hårtork efter bastubadet var den dock oslagbar. Kör hårt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 23 Mars , 2016 Observera tricket med två förare, det är större chans att en överlever om de är två. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 24 Mars , 2016 Tack för det, då vet jag! Någon sade att det var en Biggles Vinglös som hade konstruerat den, men det spelar ingen roll. Jag hade tänkt använda den för snabba transporter och kamikazeuppdrag i Sotekanalen, det röner säkert en vis popularitet i sommar! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 24 Mars , 2016 Kan det inte vara livbåten till Steves Selco? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 24 Mars , 2016 Båtens typ torde kallas.... propomaran.... =) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 24 Mars , 2016 Är den inte uppochnervänd? Propellern borde väl vara i vattnet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 24 Mars , 2016 Skulle du ha oturen att grensla en eka i sotekanalen så hoppas vi de ombordvarande trivs med en markerad mittbena..... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 25 Mars , 2016 http://oldmachinepress.com/2016/01/24/idroscivolanti-and-the-raid-pavia-venezia/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Mars , 2016 Det är väl fullsize versionen av sjöhäxan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 25 Mars , 2016 Vad bra, då har jag mer information! Men jag skulle nog stannat vid sjöhäxan, det hade iallafall blivit billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser