jensjakob 0 Postad 22 Mars , 2016 Planen är att så snart lite mer värme kommer så ska båten blästras. Därefter behöver jag hjälp att måla resterande lager med epoxy. Jag har fått förslag på att använda VC TAR (2?). Båten ligger i Bromma i Stockholm. Det är en Ohlson 22 segelbåt på 6,5 meter. Båten har järnköl. För mig är det viktigt att arbetet sker miljövänligt. Vet ni vem som skulle kunna hjälpa mig? Tacksam för hjälp att hittta rätt person eller firma som kan hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 22 Mars , 2016 Jag kan varmt rekommendera Blästerkungen för bästring.Blästerkungen samlar det mesta av färgresterna i en filterpåse och tar hand färgresterna.Blästersand och lite färgrester blir kvar på presenningen man lägger ut under båten. Sand med färgrester kör du eller den som hjälper dig till återvinningscentralen.Dessvärre vet jag ingen som kan hjälpa till med målningen.Det kan vara så att Blästerkungen vet.Kölen måste rostskyddas omedelbart efter bästring, den rostar i stort sett omedelbart.Läs www.maringuiden.se/forum/topic/78329-epoxibehandling-f%C3%B6r-fart-och-milj%C3%B6/ så får du mera info.Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 23 Mars , 2016 Här får du länken klickbar. www.maringuiden.se/forum/topic/78329-epoxibehandling-f%C3%B6r-fart-och-milj%C3%B6/ Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser