hk1971j 2 Postad 2 Maj , 2005 Hej. Har i veckan satt på det nya kapellet på båten och WOW det blev så bra. 2 dagar senare var jag nere igen vid båten för att visa familjen hur bra det blev. Dock så hade några lokala förmågor lagt av några rediga klumpar på kapellet. Det var måsarnas sätt att välkommna mig till hamnen antar jag Min fråga.. När jag köpte kapellet fock jag med en duk som kapellmakaren sa var ett skydd som man kunde ha när man låg i hamn. Men, är det så bra att lägga en vanlig duk av tyg över kapellet? Risk för att det blir mögel om det är fuktigt? Hur gör ni för att hålla måsar och deras avträdde borta? /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 2 Maj , 2005 På min förra båt hade jag resterna från ett gammalt kapell som jag la över. Det var inga problem med fukt i och med att det nästan alltid blåser något och det kommer luft emellan. Man minskar ju även solblekning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Maj , 2005 Hej! Jag har sedan stenåldern (över 10 år) haft både hamn och brukskapell. När båten legat i hamn har brukskapellet varit ihopvirat i ett kapellskydd. Det har hittstills inte tagit någon skada av. /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunisland 0 Postad 8 Augusti , 2005 Har en kompis som lägger en plast orm på kappellet...har inte hunnit testa själv än.. (har precis blivit båt-ägare) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser