Pafa 0 Postad 21 Mars , 2016 Upptäckte i går att jag har fått en spricka i ett av bultfästena i riggen på min 40 hk johnsson , där drevet skall fästas. Kan man laga detta på nått sätt eller är det bara svets som gäller ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 21 Mars , 2016 Bultfäste? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pafa 0 Postad 22 Mars , 2016 Bultfäste : alltså där drevet skruvas fast i riggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 22 Mars , 2016 Bultfäste? Du är seglare och därför har ordet "rigg" en helt annan betydelse än för en motorbåtsägare. Det var för ordet "rigg" jag också gick in och kollade på tråden, men insåg att jag inte har något att tillföra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 22 Mars , 2016 Du får nog snabbare ett bra svar om du lägger upp en bild på skadan.Behövs troligen mer detalj-info för att någon skall våga föreslå annan lagningsmetod än svetsning.Ange gärna årsmodell också, kanske genom att själv länka till rätt sida i denna reservdelssajt.Är det månne den hopfogande bultningen i övre- eller nedre ändan på "outer exhaust housing" som frågan gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser