Natursten_89 0 Postad 19 Mars , 2016 Hej har precis bytt ut alla hydraliska liftare, motorn har jag tagit ur, å står på en pall. jag skulle vilja få tryck i liftarna innan jag lägger i motorn i båten igen. borde jag få det trycket av att köra på startmotorn tills trycket kommer eller tar det lång tid att få upp detta tryck. grymt tacksam för svar mvh valentin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 19 Mars , 2016 Det sägs att man ska undvika att köra länge på starten, när man bytt kamaxel. Har du bara bytt lyftarna, kanske samma gäller. Det är ingen fara att starta motorn utan olja i lyftarna. Det klapprar lite tills lyftarna är fyllda, men det är ingen fara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 19 Mars , 2016 Det man kan göra är att modda en fördelaraxel så att man kan köra oljepumpen med borrmaskin. Jag tror dock inte heller att det är nödvändigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 19 Mars , 2016 Du har antagligen inte satt dit "torra" ventillyftare? Men, även om du har det, så betyder det bara lite "klappring" tills olietrycket byggs upp. Det är ingen risiko för ödeläggande slitasj. Tut o Kör ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Natursten_89 0 Postad 20 Mars , 2016 då kan jag vara lugn tack så mycket för svaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser