shabo1973 0 Postad 14 Mars , 2016 Hej! Jag har en Nimo 27 med axel och skall installera nya trimplan på båten. Jag har lite funderingar på hur man har löst förlängningslådan som är installerad under badbryggan. Den känns alldeles för svagt byggd för att man skall kunna installerera stora trimplan och hydraul cylindrar på den. Funderar på att plocka bort lådan för att sedan montera trimplanen direkt på akterspegeln. Hur stor effekt har lådan under gång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SaveNimo 0 Postad 6 April , 2017 Hej väcker tråden lite. Hur gick det med trimplanen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 8 April , 2017 Hej väcker tråden lite. Hur gick det med trimplanen? Jag har en Nimo 27 där trimplanen är monterade i den lådan, jag har inte märkt att något skulle vara fel eller löst. Det smarta med lådan är just att när du kör töms den på vatten och ska inte märkas alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 8 April , 2017 Hej väcker tråden lite. Hur gick det med trimplanen? Jag har en Nimo 27 där trimplanen är monterade i den lådan, jag har inte märkt att något skulle vara fel eller löst. Det smarta med lådan är just att när du kör töms den på vatten och ska inte märkas alls. Jag såg svaret på delvis samma fråga i annan tråd. Hur var det? försökte man inte på sin tid att marknadsföra Nimo 27 som en stabil båt som egentligen inte behövde några trimplan? Men den där "lådan" skall du ju vara rädd om, en väldigt finurlig finess som säkerligen Vega1959 kan lovorda och berätta mer om! --- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser