thomasx 4 Postad 11 Mars , 2016 Hejsan Jag har bytt packningar i min saildrive SD20. Fick rådet att skölja ur innan jag fyller på ny olja. Dels att skölja ur med originalolja - dyrt. Men också tipset att skölja ur med diesel. Finns det någon särskild anledning att inte använda diesel att skölja ur med ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 12 Mars , 2016 Ja, om priset på en olja inte är speciellt högre än för diesel? Det går att få tag på bra olja för typ 50:-/liter. Kolla tex SWEDOL mfl. Då känns det snålt att inte använda olja? Och dålig olja finns för 25 spänn. Nyfiken nu... Vad kostar din s.k. Originalolja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 497 Postad 12 Mars , 2016 Vad är syftet med att "skölja ur" drevet? Hur är det tänkt att ske? Hur ska du få ut all diesel efter sköljning? Jag bara undrar! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Mars , 2016 Vad är syftet med att "skölja ur" drevet? Hur är det tänkt att ske? Hur ska du få ut all diesel efter sköljning? Jag bara undrar! Mackey Förmodligen är det rester av vattenblandad olja TS vill ha ut. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 12 Mars , 2016 Jag hade inte använt diesel, det drevet klarar väl sig på vanlig 80W-90 transmissionsolja? Du kan ju skölja med en billig 80W90, förmodligen kan du köra på billig 80W-90 också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser