Fiddlas 0 Postad 4 Mars , 2016 Köpte en beg 2003 till min snipa.håller på att montera den. När jag ska lufta den pumpar jag länge länge på handpumpen. Till slut ger jag upp o demonterar pumpen. Ser att backventilen har hoppat ur.. Meckar ihop den igen men är lite osäker på hur den ska vara.. Får in den på nått sätt så den fastnar.. Pumpar på nytt och diesel kommer. Allt bra.. Men är osäker på om den är rätt fastsatt.. Frågan är hur den hoppa ut? Och funkar Enns motorn utan backventil? Hoppat ur i transport? Nån som har bättre koll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Mars , 2016 Ganska vanligt att backventilerna lossnar i matarpumpen på VP. Kommer nog att lossna igen. Kommer det diesel när du pumpar har du fått dit dom på rätt håll. Om tanken ligger högre än insprutningspumpen kommer maskinen att gå utan matarpump bara du får ut luften. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiddlas 0 Postad 5 Mars , 2016 Grymt bra svar.. Då vet jag vad som gäller. Tanken är högre placerad. Så då är det ingen fara om den skulle lossna på nytt. Tack för svaret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser