Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
lods

Ny säsong föe båttjuvar

Rekommendera Poster

Hej! Idag när jag skulle ut och fiska fanns bara förtöjningstamparna kvar. Båt Crescen 42 ca -80 och Yamaha 20 hp -84. Skrovet är grått och insidan vit. Luckor i sittbänkar. Om någon ser denna utan mej i kan ni ju höra av er. Stulen från Saltholmen Göteborg under v17.

post-4160-1394234377,0028_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej lods! Jag beklagar verkligen det du har drabbats av, det är inte alls kul. Känns som en våldtäckt på ens integritet! Dessvärre tror jag inte att du ska hoppas för mycket av att få ingen det stulna. Vill passa på att uppmuntra folk till att stöldskydda sina utombordare och båtar mycket noga! Själv har jag stöldmärkt med Securmark. Kombinerat med startspärr och klass 3 låsning i samtliga länkar så har man gjort vad man kan. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar. Jag råkade ut för samma sak för 2 år sedan, men hade tur och hittade båten i en grannvik. Men, tyvärr är det nog som Roddarn säger, det är inte lätt att hitta den igen. Men, det är dj-igt trist när det händer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar! Delar till fullo föregående inläggs innehåll. Men de enda som kan göra något åt att alla inte kan skilja mellan ditt och mitt är att vi alla engagerar oss. Vi måste reagera när det kommer folk som vi inte känner igen som båtägare. Titta nogrannt på dom så dessa känner sig observerade. Har det sedan hänt något så kanske vi kan identifiera marodörerna! Vad jag har lust att göra med dessa går tyvärr inte att sätta på pränt!/fy fan!/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beklagar verkligen lods...!!! -S..n är vad de är! Skall självklart hålla ögonen öppna (har en likadan och de är inte så jättevanliga - vilket kanske kan vara en LITEN ljusning i allt elände!?)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

også her i Danmark bliver der stjålet både - Men for fanden desværre er der nogen som køber dem - (det er jo billigt) ikke sandt- man kan købe for billigt også fra andre lande . arda :tant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten återfunnen! Som jag trodde, Några valbiorgsfirande ungdomar hade missat sista skärgårdsbåten hem och tänkte lösa problemet med att ta min båt. Dom kom inte så långt - ingen bensintank. En fiskare från öarna hittade båten drivande utanför Hinsholmskilen på morgonen efter och efter kontakt med sjöpolisen bogserade han hem båten och la upp den på en båtuppläggningsplats. Hämtade den igår och allt var kvar och skadorna var bara en avruten åra och lite smågrejer. Skönt att det finns hederliga och ansvarstagande människor kvar i skärgården. /Lod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gott för dig. Svårt det där med mitt och ditt. Eller mitt och mitt som vissa verkar se det som... Ska nog slänga in ett larm i båten iaf. Känns lite bättre iaf. Inte för att tjyvarna bryr sig men de får nog andra tankar när det börjar tjuta!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Har också funderat på något larm som låter utav bara h..te! Någon som har något tips på larm till min styrpulpetare. Båten ligger alltid fastlåst på trailern när den inte används, så en rörelsedetektor skulle vara utmärkt, inte enbart något slags startlarm och motorstöld-larm Men än så länge har jag fått ha Hondan ifred ... alltid lika spännande när man kommer ut och kollar in båten! Har även funderat på ett till motorlås a 1000 kr ... någon som har erfarenhet av om man har större chans mot tjuven då? mvh // mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var bra att båten kom till rätta. Frågan kvarstår emellertid, vad skulle du gjort för att ha sluppit bli av med båten? Nej, självklart har en så kallad expert gett sig sjutton på att ta just din båt är det svårt att freda sig. Förhoppningsvis är det i alla fall så mycket ruter i oss båtägare att vi stillatigande inte accepterar att någon annan inte vet/förstår skillnaden på orden; ditt och mitt. Ifall jag som båtägare vill ha kvar min båt så måste jag själv åtminstonde se till att ha bra lås och helst också larm. Vad gäller det senare har jag under den senaste tioårsperioden haft båten larmad. Ifall det varit för larmets skull eller att båten/utrustningen varit ointressant. Har jag fått ha prylarna i fred. Nej, sätt in larm så kanske någon klåfingrig håller sig borta!!/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En snubbe jag känner fick tips av säljaren att lacka om kåpan när han köpte ny utobordare. Kanske inte så roligt, men det kanske funkar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra lås, bra försäkring och ha båten på en plats med folk i rörelse alt trailer hemma. Inte ska man väl behöva fördärva sina egna saker bara för att ingen annan heller skulle vilja ha dem... Nej, lite vilda västern hade inte skadat med puffror att freda sig, sina, och sitt eget med! :mad:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...