FredrikArnolds 0 Postad 2 Mars , 2016 Hej. Jag har en Mariner 20hk som är från 1978, tror jag. Jag vill nu renovera denna gamla snurra men hittar inte de packningar jag behöver. Helst skulle jag vilja byta alla packningar i motorn. Är det någon vänlig själ här som kan tipsa mig vart jag kan finna dessa delar? Tack på förhand // Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tirill 22 Postad 3 Mars , 2016 Var inte den motorn i princip samma samma som Yamaha 20 Hp (och 25 och 30)??Tyvärr såg jag att boats.net bara har delar bak till 1984. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 3 Mars , 2016 Köp packningar på ark och använd de gamla som mallar och skär till nya. Funkar dock normalt inte för topppackning och ev. andra specialpackningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikArnolds 0 Postad 3 Mars , 2016 Var inte den motorn i princip samma samma som Yamaha 20 Hp (och 25 och 30)?? Tyvärr såg jag att boats.net bara har delar bak till 1984. Hej, tack för svar. Enligt bilderna som finns på olika toppackningar så ser de snarlika ut men ändå inte samma. Hålen för kylvatten osv stämmer inte med den som sitter på idag. Men jag ska kolla på 25 och 30 också. Vet du om det finns det någon bra internetsida där man kan beställa isf? Tack igen // Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 5 Mars , 2016 Glöm inte 28hk... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 7 Mars , 2016 Hej, möjligen går det fortfarande att hitta nån lämplig packningssats?Googlade så HÄR och fann då t.ex. den HÄR sajten?(Har bara kollat sökträffarna helt hastigt, kanske hittar du nåt intressant?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikArnolds 0 Postad 7 Mars , 2016 Tack för allt svar. Gick tag på packningar hos marinshopen! Tack // Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser