smoegen 89 Postad 29 Februari , 2016 Hej, undrar om vi är flera här på forumet som har gjort mission? Själv har jag L108, MA01 och MA03 bakom mig... Deltar varje år på ÖS i Halmstad men kanske vi även kan ses till sjöss? Mvh S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 29 Februari , 2016 Hep! Franska för mej? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 29 Februari , 2016 Bokstav sifferkombination betecknar FN bataljoner. . Yxa är ett smeknamn för veteran... och jag får nog erkänna att vi mellan oss har en lite egen vokabulär, vilket lär visa sig om det dyker opp fler av oss i tråden.. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 29 Februari , 2016 BA02, -06, -10, KS05. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 1 Mars , 2016 Hmmm... Är ingen yxa men har väl ändå sett mig om lite. Men L108 gick jag bet på, vad fasiken var det, smoegen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 1 Mars , 2016 Libanon, 1991.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 1 Mars , 2016 (redigerade) Respekt, smoegen. Och du, och alla yxor mfl... Du vet att det finns ett VETERANKORT man kan få från försvaret? Vet inte riktigt vad det innebär men någon förmån bör det vara? Redigerad 1 Mars , 2016 av Funkis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 1 Mars , 2016 Japp, har fått ut mitt, det är väl ännu i uppstarten men har hört om en del rabatter och inträden på museum och liknande.. =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 1 Mars , 2016 BA02. -94. Stab/ing. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 1 Mars , 2016 Respekt, smoegen. Och du, och alla yxor mfl... Du vet att det finns ett VETERANKORT man kan få från försvaret? Vet inte riktigt vad det innebär men någon förmån bör det vara? finns Aff få via försvarsmakten.se sök på veterankort. Jag har ett sådant./Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 1 Mars , 2016 Kul med fler veteraner, om vi håller liv i tråden så kanske kan ses vid någon holme i sommar.... =) Själv har jag hemmahamn på Smögen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 2 Mars , 2016 L92. Batstab. Merhaba kollegor. :-) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 4 Mars , 2016 Hmmmm? En tanke slog mig just... jag kanske skulle ta och prata med Nina på Svf... vad tror ni om en flagga/vimpel med det gula bandet att föra under vantspridare eller på gös? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser