Fiddlas 0 Postad 29 Februari , 2016 Köpt en Volvo penta 2003 med msb2 L backlslag. Tror jag behöver ett mera vinklat. Men är osäker. Kan man montera en innombordare lite bakåtlutad.. Sitter i en snipa. ? Nån som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiddlas 0 Postad 29 Februari , 2016 Klossar man 4cm fram så passar den på proppelleraxel. Men hur bra mår motorn av det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 29 Februari , 2016 VP har en installationsmanual (tror den fortfarande finns att köpa) där det framgår vilka vinklar motorn kan installeras i. Några graders lutning brukar gå bra men kan kräva att man har noggrann koll på oljenivån, det skiljer på olika motorer vad de klarar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiddlas 0 Postad 29 Februari , 2016 Ska byta backslag. Fick tag i en jag kan byta med mot en slant. Jag skulle tydligen ha en ms2b R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiddlas 0 Postad 29 Februari , 2016 Nu har jag googlat lite. L betyder level= rak A betyder angel= vinklad Jag har en L och ska byta till en A Hoppas detta kan hjälpa nån mer som är fundersam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 554 Postad 2 Mars , 2016 Du behöver inte vara orolig för vinkeln på motorn. Det är ingen fara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiddlas 0 Postad 25 Mars , 2016 Ok jag monterade ett vinklat dvs ett med bokstaven A. Det passade perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser