iceman356 1 Postad 28 Februari , 2016 Hej Jag har en Simrad J3000x Autopilot i min båt som fungerade när jag köpte båten för 2 år sedan men i somras ville den inte vara med längre ! Tror den är ifrån 1994 så den har ju några år på nacken men skulle vara bra att få ordning på den ! Vet ni av firma eller person i Stockholm som duktig på dessa ? Mycket tacksam för svar. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tompelompe 74 Postad 29 Februari , 2016 Kontakta http://www.teknoservice.se/Simrad.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 29 Februari , 2016 När du skriver "att den inte vill vara med längre" betyder det att den är "stendöd", eller betyder det att den visar vissa livstecken men inte fungerar fullt ut? I det första fallet, "stendöd" kan det ju vara något vajsing med strömförsörjningen, kolla att du har spänning fram till autopiloten, att alla anslutningar är ok, säkring? anslutningskabel etc. I det andra fallet, med spänning fram med ingen eller bristfällig funktion i övrigt är det nog verkstad eller elektronikkunnig kompis som gäller, eller sondera marknaden efter en ersättare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser