Maddis 0 Postad 1 Maj , 2005 Hejsan Några bekanta till oss funderar på att importera en Bayliner 2655 från Usa, NY. Innan köpet ska dom åka dit och titta på den. Har ni några bra/dåliga erfarenheter ang denna båt och modell? Erfarenheter helt enkelt.. /Maddis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 1 Maj , 2005 Tjena! Har ingen personlig erfarenhet av Bayliner 2655, Men min båtgranne har en Bayliner 2655. När han skaffade den funderade jag hur 17 han kommer att kunna gå i land och ombord på den vid bryggan som har Y-bommar. Och mycket riktigt fick han väldigt stora problem! Det finns ju inget skarndäck på båten, så han har 2 alternativ: Antingen att balansera sig ut på Y-bommen eller att lägga till med aktern mot bryggan. Det går alltså hjälpligt, men vid stränderna har han ett elände tycker han själv. För hans del förtar detta mycket av nöjet, men det är vad han tycker. Kan dock vara en detalj att fundera över. Denna detalj kan ju vara direkt avgörande för vissa medan andra struntar i det, men att 2655 är otroligt besvärlig att gå på är det inget tvivel om. Hans fru har redan efter en sommar ångrat köpet och han visar inte så mycket än, men det känns som att han inte är riktigt nöjd utan håller skenet uppe. Vad som är sant vet jag inte, men det är den utstrålning som han ger sken av tycker jag. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Selor Postad 2 Maj , 2005 Hej Maddis! Roddarn har rätt när det gäller påstigning i fören på dessa båtar. Det är inte helt enkelt eftersom de har höga fribord. Dock är detta inte unikt för Bayliner utan gäller nästan helt utan undantag för alla amerikanska båtar. Tyvärr har amerikanska båtar nästan alltid stängda pulpiträcken i fören vilket gör land- och påstigning lite struligt. Dock är det ju inget omöjligt problem att byta ut om man så vill. I övrigt så är din båt en utmärkt fritidsbåt för den lilla familjen till en mycket rimlig kostnad. Jag har själv en 245:a 2004 som jag är helnöjd med. Mer båt för pengarna har i alla fall inte jag hittat. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 2 Maj , 2005 Jag har en 2355 Ciera -95 och det ÄR bökigt att gå ombord i fören. Själv backar jag alltid in och då är det hur bekvämt som helst att gå ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser