BboatB 26 Postad 25 Februari , 2016 Hej, Jag är på jakt efter bordsfästen durkplatta till 80 mm rör, orginal på min Merry fisher, men verkar inte vara några som saluför detta? Jag har ett bord inne inne båten som i princip aldrig används pga att vi har förpiken nerbäddad, så vill montera en platta på akterdäcket så man kan använda samma bord även här, och ersätta bordet med en skiva inne i båten istället. Ngn som vet en affär som säljer detta? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 Februari , 2016 Går inte befintlig platta/fäste flytta? Måste väl vara enklast om det inte används på sin nuvarande plats. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 25 Februari , 2016 Det är väl ett aluminiumrör du skall ha? http://www.cgt.se/ Denna firman har 80mm aluminiumrör i sitt sortiment, i sexmeterslängder... Kanske har dom en stuvbit nånstans... ring eller skicka e-post och fråga, annars kanske de kan ge dig tips på en lokal återförsäljare. Jag vet ju inte var du bor, men jag vet att det finns liknande firmor som säljer aluminiumprofiler av en mängd olika utförande, även rör, såväl runda som kvadratiska . Vi har en firma i Partille som heter Aluwood http://aluwood.se/ som jag tagit hjälp av x flera, alltid finns den nån skrotbit i deras återvinnengscontainer man kan köpa billigt, eller så kapar dom en lämplig längd åt dig. Annars har ju såväl Hjertmans som Seasea bordsben med 60mm diameter med passande fästplatta, om du vill byta ut alltihop, men det är väl det du inte vill kan tänkas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BboatB 26 Postad 26 Februari , 2016 Det är väl ett aluminiumrör du skall ha? http://www.cgt.se/ Denna firman har 80mm aluminiumrör i sitt sortiment, i sexmeterslängder... Kanske har dom en stuvbit nånstans... ring eller skicka e-post och fråga, annars kanske de kan ge dig tips på en lokal återförsäljare. Jag vet ju inte var du bor, men jag vet att det finns liknande firmor som säljer aluminiumprofiler av en mängd olika utförande, även rör, såväl runda som kvadratiska . Vi har en firma i Partille som heter Aluwood http://aluwood.se/ som jag tagit hjälp av x flera, alltid finns den nån skrotbit i deras återvinnengscontainer man kan köpa billigt, eller så kapar dom en lämplig längd åt dig. Annars har ju såväl Hjertmans som Seasea bordsben med 60mm diameter med passande fästplatta, om du vill byta ut alltihop, men det är väl det du inte vill kan tänkas... Jag vill inte flytta det då det är nersänkt, dvs det blir ett hål om jag flyttar det. Nej det är inte själva röret jag är ute efter utan durk/golv fästet. Det är en liten båt och det är skönt om man kan hålla prylarna ombord till ett minimum dvs skönt att slippa ha två bord, två bordsben plus jag tycker 60 mm är lite klent om man vill ha bordet uppe under gång. Men mailat återförsäljaren nu så får se va de vill ha, när det gäller beställa "reservdelar" så breukar ju dock fabrikerna ha "vett" att ta betaltt så brukar vara billigast att köpa över disk om man hittar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 26 Februari , 2016 Hmm... ett rimligt kraftigt beslag för ett stadigt nedsänkt hål i durken, diameter 80 mm och sådant att man inte snubblar på det (flushmount, recessed). Gärna med botten i hålet så det inte regnar in.Ungefär så?Bildgooglade så HÄR, kanske hittar du nåt matnyttigt bland träffarna?(Och ifall du gör det kan man kanske rent av hitta nån lättillgänglig svensk återförsäljare?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 28 Februari , 2016 Har du kollat med NorSap? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BboatB 26 Postad 2 Mars , 2016 Fick priset nu och en durkplatta med ett 76mm hål istället för 60 mm gick på 1500% mer! 60 mm 100 kr och 76 mm 1550 kr.... Så satsar nog på att att 60 mm håller annars får man väl köpa en kraftigare i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 2 Mars , 2016 Ursäkta jag missuppfattade dig, det är alltså ett "hål" du vill köpa... Men kolla med aluminiumfirman Aluwood eller liknande, det kan ju tänkas att dom har, eller kan tillverka en produkt åt dig som då kanske blir billigare än det priset du fick för originaldelen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser