Peter_K 4 208 Postad 24 Februari , 2016 Har ni mantågsfot? Hur får ni då på er byxorna...? Skämt åsido - en bild skulle underlätta oerhört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
furubergarn 0 Postad 24 Februari , 2016 Jag är på jakt efter en mantågsfot passande vår Winga 25. Har kollat lite på nätet men har hittills gått bet. Är det nån som vet var man kan få ta i det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 26 Februari , 2016 Hej Peter.... .....det är nog inga problem, värre om han hade haft julgransfötter.... nu blir han bara lite stelbent vid knäna..... Passar inte de "vanliga" fästen från tex Hjertmans å de andra butikerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
furubergarn 0 Postad 27 Februari , 2016 Nu har jag fixat ett foto. Har inte hittat sådana nånstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 914 Postad 27 Februari , 2016 Här är ett par ställen att leta på: http://batskroten.se/ http://www.tackelochtag.se/index.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 27 Februari , 2016 Ser ut som om man skulle kunna låta en smed svetsa ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 28 Februari , 2016 För mig ser de ut som de "vanliga". Man har bara skurit av öglan å sedan värmt å bockat plåten. å borrat hål förståss där öglan satt svetsad underifrån. Samt två nya hål som går ner i sargen. Man får hoppas att det är gott om samt friskt trä innanför plasten i sargen/fotlisten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 28 Februari , 2016 Värmt och bockat? varför värmt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 28 Februari , 2016 Jag tror att det blir svårt att hitta en sådan fot exakt. Det finns en risk att den är tillverkad speciellt för tillverkaren av båtar. Därför skulle jag rekommendera att du demonterar en och lämnar till en mekanisk verkstad och tillverkar en ny om du vill ha en exakt likadan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havkat 5 Postad 28 Februari , 2016 Kanske båtmats.nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 28 Februari , 2016 Jo, när man kallbockar/stukar järn/stål så blir det spänningar å annat otrevligt om materialet inte är "plastiskt" Rostfritt får mikroskopiska sprickor å det är inte bra. Så man värmer till ca 7-800 grader , ljusröd färg, å bockar/böjer materialet. Det går bra med en gasolbränare. Då är det dessutom lätt att få till exakt rätt form så det följer ytan som det skall sitta emot. Men kan man inte sånt å har ingen verkstad så är det enklare att leta på beg. marknaden. Nya lär inte finnas. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 29 Februari , 2016 Dom standardbetoade som går att köpa är nog kalldragna/kallbockade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
furubergarn 0 Postad 1 Mars , 2016 Tack för alla glada tillrop. Idag var jag på båtskroten och kollade om där fanns nåt. Inte en exakt likadan men ganska lik. Lite modifiering och den skulle kunna passa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 2 Mars , 2016 Båtskrot? var finns såna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 2 Mars , 2016 Du, jag har sett att nån äldre modell av Nimbus, mins inte vilken, kanske 26, kanske 2600, har liknande fötter, har du tur så stämmer "fotstorleken". Nimbus är ju jättedyra, men å andra sidan brukar dom ha reservdelar till 25-30år gamla båtar. Båtskrotar finns i "hela Sverige" i alla fall enligt hemsidan. http://batskroten.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser