Ancan-af-Argos 47 Postad 20 Februari , 2016 Vad kör ni på för stift i era Mercruisermotorer? Eller har det ingen betydelse? Hur ofta byter ni? Jag har en 98:ans 7,4 liters sitter i min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roglin1 0 Postad 20 Februari , 2016 Jag har alltid kört på AC Delco MR43 i min 7,4 mpi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 20 Februari , 2016 Bäst är att köra enligt instruktionsboken eller motortillverkarens senaste rekommendationer. Är det en sådan här du har så kör på AC MR43LTS Champion RV12YC NGK BPR6EFS 1,1 mm elektrodavstånd. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 9 Mars , 2016 (redigerade) Köpte 8 st AC Delco MR43LTS I dag till min V8. Små stift till en stor motor...blir nog bra. Problemet blir när jag ska byta dom. Trångt trångt och åter trångt...!!!//Bjorn S Redigerad 9 Mars , 2016 av Alicia1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 18 April , 2016 Hej Mina spisar: 6,2 MPI -03. Jag kör till denna säsong på NGK ITR4A15 Laser Iridium. Första bytet på motorerna till denna säsong, motorerna har 300 gångtimmar på nacken. Tips! Betalade på eBay 1330kr inkl. frakt för 16st, här i Sverige utan frakt 189kr styckvis, för 16st 3024kr + frakt. Originalmontage var AC delco platinastift som det egentligen inte var fel på vid demontage, motorerna gick mkt bra med dessa men i år skall det bli långtur så jag passar på att serva lite extra. Med vänlig hälsning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser