Mackey 4 461 Postad 23 Februari , 2016 Sm jag tidigare skrev verkar det som att värmaren är utvecklad av et seriöst svenskt företag. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 25 Februari , 2016 Hej Något som iretterar mig är pumpens tickande. Finns det tysta bränslepumpar?? Någon som vet Torgny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 26 Februari , 2016 Verkar inte lätt i allafall att hitta otickande. Jag har hängt min med gummiupphängning isolerat med skumgummi, även pp insidan av det virke där den sitter. Relativt tyst i ena akterkabinen, helt tyst i den kabin där pumpen sitter och förpik. Tror man behöver hänga upp den helt i gummiband och linda in i ljuddämpning för att få bort ljudet helt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 26 Februari , 2016 Att dra slang i annan slang kan hjälpa, då även tryckstötar i slang kan höras Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 7 April , 2016 Ivan65, den 18 Feb 2016 - 08:24, skrev: Kolla även på keatrades sida på nätet, säljer dieselvärmare oxå, installerade en 2kw förra våren och den funkar kanon 5495kr med alla tillbehör! Stora skillnaden är att Calaer värmarna är designade av svenska ReformTech, och byggda i egen fabrik i Kina i dagslägen, till hösten även fabrik i Tyskland. ReformTech gör lösningar till fordonsindustrin sedan många år tillbaka och har sedan hösten 2015 lanserat produkterna till båt-, husbils- och lastbils- eftermarknaderna. /Daniel, ReformTech Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 7 April , 2016 Capitan, den 19 Feb 2016 - 12:03, skrev:Precis samma värmare finns att köpa på Aliexpress mm mycket billigare. Har flera vänner som köpt dessa kopior och de har fungerat väldigt bra. En kompis började med att skruva ner sin i molekyler för att kolla kvalité mm i jämförelse med originalen Stora skillnaden är att Calaer värmarna är designade av svenska ReformTech, och har alla certifikat och godkännande för EU marknaden och båtar, vilket gör att försäkringar etc. är gällande, så är inte fallet om man "privatimporterar" en värmare från Kina. Dessa kan dock fortfarande vara både bra och billiga. ReformTech gör lösningar till fordonsindustrin sedan många år tillbaka och har sedan hösten 2015 lanserat produkterna till båt-, husbils- och lastbils- eftermarknaderna. /Daniel, ReformTech Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 7 April , 2016 Mackey, den 21 Feb 2016 - 13:11, skrev: Ivan65, den 21 Feb 2016 - 07:27, skrev:... varför betala nästan 13000kr för en "vedbastu" mär man kan få en kopia för knappt halva priset och dessutom med hela reservdelslagret tillgängligt! Man vill inte stödja en diktatur som regelmässigt bryter mot de mänskliga rättigheterna. Man vill inte stödja företag som stjäl andras id'eer och på det sättet gör pengar genom att slippa kostnader för utveckling. Man vill så långt det är möjligt stödja fötetag inom Sverige eller EU för att stötta vår egen ekonomi. Det är inte lätt och jag bryter själv mot både 1, 2 och 3 bland. Mackey Då skall man ju köpa Calaer värmarna, de är designade av svenska ReformTech, och byggda i egen fabrik i Kina i dagsläget, till hösten även fabrik i Tyskland. ReformTech gör idag lösningar till fordonsindustrin sedan många år tillbaka och har sedan hösten 2015 lanserat produkterna till båt-, husbils- och lastbils- eftermarknaderna. /Daniel, ReformTech Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 7 April , 2016 Mackey, den 21 Feb 2016 - 17:58, skrev: Om politik är trams så lämnar jag tramset nu. Tråden handlar om Calaer dieselvärmare som tillverkas i Kina. Om det stämmer som det står här och var är värmaren inte ett plagiat utan den är utvecklad av CalTech, ett seriöst svenskt bolag inom mätteknik, mm. som (tyvärr) valt att lägga tillverkningen i Kina. Jag förstår dem, vi lever i en global ekonomi och låga kostnader och höga vinster är eftersträvansvärt. Jag tror absolut att värmaren - om den är utvecklad av CalTech - är väl så bra (troligen bättre) än andra värmare på marknaden. Mackey Bra kommentar! Värmarna är idag byggda i egen fabrik i Kina, till hösten även I fabrik i Tyskland. ReformTech gör lösningar till fordonsindustrin sedan många år tillbaka och har sedan hösten 2015 lanserat produkterna till båt-, husbils- och lastbils- eftermarknaderna. Stora anledningen till fabrik i Kina är att kunna sälja och leverera lokalt till alla Europeiska biltillverkare, inklusie Volvo, i Kina. /Daniel, ReformTech Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 7 April , 2016 Mackey, den 23 Feb 2016 - 19:09, skrev: Sm jag tidigare skrev verkar det som att värmaren är utvecklad av et seriöst svenskt företag. Mackey Helt rätt! Calaer värmarna är designade av svenska ReformTech, och byggda i egen fabrik i Kina. ReformTech gör lösningar till fordonsindustrin sedan många år tillbaka och har sedan hösten 2015 lanserat produkterna till båt-, husbils- och lastbils- eftermarknaderna. /Daniel, ReformTech Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 7 April , 2016 @Daniel: Informationen gick in redan efter ett inlägg, de andra 3 tillförde inte någonting ytterligare. Kan du förtydliga vad som menas med "egen fabrik i Kina"? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BboatB 26 Postad 8 April , 2016 Jag köpte en värmare från Handymann och är mycket nöjd änsålänge, jag motiverade det med att jag lika väl kan köpa en ny värmare om denna krånglar efter ex antal år än att få en dyrare servad med delar som kostar nästan lika mycket som en helt ny värmare. Sedan så stödjer man webasto etc bara genom att försöka få alla delar till värmaren, ex bordgenomföring,APK slängar, ljuddämpare, utblås etc...de kan nog tacka kinaproducenterna för eftermarknaden. 5500 kr för värmaren och kanske 3000 kr för montering. 280 kr för ett utblås...100 kr för kontramutter..det blir snabbt dyrt med flera utblås!! Själva värmaren är relativt tyst, pumpen fortplantar sig genom skrovet som andra påpekat. Men värmen väger upp ljudet Köpte även termostat från Keatrade, funkar bra men vissa störs av uppstarts ljuden då det går från att vara helt avstängt till att kicka igång värmare och pump så jag har försökt hålla ngn ventil så pass mycket öppet så värmaren går konstant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danielhagstrom 0 Postad 19 Maj , 2016 petter_b, den 07 Apr 2016 - 23:32, skrev: @Daniel: Informationen gick in redan efter ett inlägg, de andra 3 tillförde inte någonting ytterligare. Kan du förtydliga vad som menas med "egen fabrik i Kina"? Hej Petter och tack för frågan, Vi har investerat c:a 40 mSEK i att bygga upp en egen fabrik och team i Kina. Vi är baserade i Cangzhou som är c:a 20 mil söder om Peking. Vi kommer i vår egen fabrik huvudsakligen tillverka värmare för den kinesiska marknaden, men också visa produkter som kommer gå på export, till t.ex. Sverige. Vi komme själva göra design av värmarna och assembly/test i fabriken, stor del av komponenterna, t.ex. gjuten aluminium och plast, kommer från vår partner och detta säkerställer kvalitet och att vi kan hålla ett attraktivt pris mot kunderna. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser