Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024
Chha

Båthandlare i Stocholm

Rekommendera Poster

Min fru och jag skall tillbringa några dagar i Stockholm om några veckor. Eftersom vi går i båtbytartankar tänkte vi besöka några handlare för att sondera lite. Vi är på jakt efter en DC i storleksklassen 30-33 fot, har ni några bra tips på bra handlare på begagnade motorbåtar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör ett nytt försök, inga tips??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner inte till företaget, men jag har själv tänkt åka till www.emarin.se och inspektera deras utbud då vi också går i utbytestankar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norrköping, Båtaffären har många bra begagnade båtar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Albinhallen i Södertälje

 

Börjesson Båt Saltsjö Duvnäs

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å Laxå, har jag sett när jag passerat å kvicksund, Umeå, Luläää...

:)

 

Det har varit väldigt många kritiska artiklar här på Maringuiden kring Laxå. Gör en sökning i Forumet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj. Missade att det stod "bra" i frågan.. har inga synpunkter gällande båthandlare, har aldrig varit närmare än passerat med bil.

Tipset Södertälje är väl dock det längst-borta som kan klassas som "Stockholm".

Hur långt bort har ni tänkt er är Stockholm?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min fru och jag skall tillbringa några dagar i Stockholm om några veckor. Eftersom vi går i båtbytartankar tänkte vi besöka några handlare för att sondera lite. Vi är på jakt efter en DC i storleksklassen 30-33 fot, har ni några bra tips på bra handlare på begagnade motorbåtar?

 Buckards båtar

 

Riddarfjärdens marina

 

Karlbergskanalens marina

 

Jungfrusunds båtar

 

Hermans båtar     finns i Vara men värt att kolla bla en prisvärd Nimbus 28 DC

 

Eriksson marin

 

Några förslag....lycka till!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Min fru och jag skall tillbringa några dagar i Stockholm om några veckor. Eftersom vi går i båtbytartankar tänkte vi besöka några handlare för att sondera lite. Vi är på jakt efter en DC i storleksklassen 30-33 fot, har ni några bra tips på bra handlare på begagnade motorbåtar?

 Buckards båtar

 

Riddarfjärdens marina

 

Karlbergskanalens marina

 

Jungfrusunds båtar

 

Hermans båtar     finns i Vara men värt att kolla bla en prisvärd Nimbus 28 DC

 

Eriksson marin

 

Några förslag....lycka till!!

 

Tack! Det var trevligt med några seriösa förslag. Har du själv erfarenhet från någon av dessa?

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte sådan himla tur att besöket sammanfaller med mässan Allt För Sjön..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan väl vara riktigt tur... om man inte, som många av nån anledning, älskar kö. E nog relativt lite folk så du kan kolla och fråga nästan lite v.i.p

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså... börjar tro att du är lite folkskygg Caribic410 ;-)

 

Det brukar vara kö för att komma in, och kö till lunchställena runt lunchtid. Är man på plats strax efter öppning brukar det inte ta mer än ett par minuter att komma in. Fördelen är ju att alla handlare är på plats, de har ofta bra priser, de är sugna på att sälja, du kan ställa deras priser mot varandra - och ställ minutrarna i kö mot tiden att kvista runt mellan olika handlare; då känns kön kanske inte lika jobbig..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag menar... fördel att besöka båtfirmor, om man ändå vill göra det, eftersom alla är på båtmässa. Då är det ingen kö hos båthandlarna.

TVÅ minuter kö!!!  uuuuhhhrrrrr!!!! då tar jag det en annan dag.

Visst sen kan jag kanske tänka mej.. om jag har en lång lista på prylar som jag inte får tag på annat än hos fackhandel... Ja då kan det vara värt "julstämningen"..

HAr hittills under mitt seglarliv inte hamnat i den situationen dock. HAr besökt två båtmässor, den första kanhända var nån kombo eftersom det var nåt hälso, mat mm. -kör samtidigt, så jag vet att det inte är "min grej"

lämnar min plats till den som vill ha den.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu var det inte prylar, utan hela båtar som efterfrågades - och eftersom de flesta motorbåtssäljarna finns på mässan kan det vara värt ett besök. Tänker jag. Och det var ju inte Caribic410 det gällde, utan trådstartaren.

 

Mässan är 5-13 mars (= om några veckor som det stod i ursprungsinlägget)

http://www.alltforsjon.se

Redigerad av Peter_K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla firmor som säljer begagnade motorbåtar stänger väl inte och är på mässa?

jag kanske har fel men precis i motsats till att det är dålig tid, under mässtid att besöka begbåtfirmor tror jag det är lugnt,fint och möjligt att få både svar ochkundservice på dylika ställen då.

Gå till den närmaste eller ring å kolla. Om alla håller stängt och är på mässan... good luck att få bra koll på begbåtar. Har inget minne av något utbud på sånt på dom två mässor jag sett... nen å andra sidan. Jag har inte haft dom ögonen på mej. Jag spekullerar bara.. ibland stämmer min logik. Ibland inte. För att jag i normala fall ska gå in på en handelsplats vet jag vad jag behöver och att det finns där, annars går jag inte in...

så att...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså... de ställer ju inte ut begagnade båtar, men handlarna ställer ut med bilder på sina begagnade objekt. De större i alla fall. Men nu har trådskaparen fått tipset om mässan, och jag hoppas hen blir glad för det tipset - även om hen väljer att inte besöka den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med. Om hen får bäst å enklast hjälp på mässan alternativt av att alla andra är där så är det ju perfekt.

:c)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...