Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Gäst Kalman

Seglar bort till evighetens hav.

Rekommendera Poster

Gäst Kalman

Hej alla Seglarvänner!

Det jag skriver här är kanske på fel forum/tråd, men jag är ju mest "seglare" så det får bli här.

Idag har jag upptäckt bla stöld av musik som ett företag har stulit från mig. På nätet, t.o.m kända iTune är inblandad! Samt flera andra företag! Bla engelska last.fm/music

Samt en massa andra småstölder av andra företag, å annan info/bilder bla det kända företaget som betyder felstavad "glasögon".

Så från å med nu kommer inga fler inlägg från mig, jag har seglat ut på det eviga havet.

Vissa polyneser sägs segla ut på havet i en kanot utan förråd för att finna den eviga ron. Vacker tanke.

Nåväl, fysiskt hoppas jag få segla mycket mera på de hav som finns på riktigt   men jag   kommer inte finnas kvar här på sajten med mitt nuvarande alias/nick.

Uppmärksamma läsare kommer kanske att märka att jag återuppstod, en liten metamorfos till ett annat alias som kommer så småningom.

Men nu skotar jag hem.

post-72750-0-66060100-1455366701.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Kan du utveckla lite?

Förstår jag det hela rätt att du lämnar bryggsnack, för att itunes stulit musik från dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Bla därför, ja, men man har stulit även från Maringuiden å andra ställen. Så jag seglar bort från alla sajter.

Kanske att en fågel Fenix dyker upp ur askan, en metamorfos.......

Detta är mitt sista inlägg. Svarar inte på flera.

Skotat hem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråkigt Kalman

Jag har oxå blivit bestulen på bilder och text.

När du "återkommer" maila mej ditt nya nick.

Alltid intressantare att "läsa" när man vet vem skribenten är.

Återigen tack för din musik, en lisa för själen.

Med vänlig hälsning Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kalman jag snodde en bild från dig här på forumet, för att publisera i en annan tråd, hoppas att inte det påverkat ditt tråkiga beslut.

Bilden var på en fingal som las ner på sidan genom att spänna storfallet ner i land, någon ville bottenbehandla båten i vattnet.

Dock vill jag minnas att jag redovisade var bilden kom ifrån om det är någon ursäkt.

Hade/Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Ah. Då förstår jag, det gällde alla siter.

Hoppas du reser dig ur askan och återkommer, tills dess.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det bara jag som inte fattar alls? Vilken musik och var fanns den?

Ytterst tråkigt om Kalman slutar skriva, han är bland mina absoluta favoriter bland kanske något dussin skribenter här på forumet som skriver riktigt förståndiga och läsvärda inlägg.

Nå dyker han upp igen som en fågel Fenix så får vi väl se fram emot det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Usch vad trist. Även jag har alltid läst Kalmans inlägg med stort nöje. Att jag även ägt en Fingal en gång i tiden gjorde det ännu roligare. Nästa vinter ska vi eventuellt liksom Kalman skära bort bridgedäcket på vår nuvarande båt, frågorna fanns redan klara........typiskt :(.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas vi ses/hörs snart. Jag tillhör också din beundrarskara.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst äre trist när någon  tvingas avsluta sina konton pga andra människors å skumma företags skull.

Råkar känna till att bla iTune samt Ebay har stulit musik som sedan fanns att ladda ner. Samt ett engelsk företag last.fm/music. Hos Ebay fanns den att köpa! Musiken har hämtats från Soundcloud.com. Ebay com över inte bara musiken å dess namn-titel utan själva filens namn som är ett annat. Alltså har de varit inne å stulit.

Å Google för sin del har stulit bilder å sammanställt dem i en annan konstellation med hans adress mm. Totalt olagligt.

Bilder från MG har också tagits å sammanställts med han adress från Hitta.se  till något helt annat. Olagligt det med.

Nu vet jag att han har tagit bort musiken från nätet samt avslutat flera konton, inte bara Maringuidens. Men känner jag honom rätt så kommer han igen, enligt många så var han ju en Ruskig prick. Så vi håller tummarna.

Läste här ovan om en som ville ta bort sin "bridgedäck". Prova att skicka email, det kanske funkar än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Beeblebronx

Jag var orolig ett tag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem skulle inte va det i hans situation  ;)

Men jag tror han är ute å seglar som vanligt redan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Ruskpricken välkommen till "oss".

Ruskpricken var det inte en figur i Tjorven filmerna som spelades av Tage Danielsson?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo visst var det så. Men jag var med, runt 16 års åldern, då man hade slätprickar å ruskprickar, det var innan de röda/gröna pinnarna uppfanns. Seglade längst in i Mälaren å fick fråga lokalbefolkningen vad de där kvastarna gjorde för nytta. Det var samtidigt som jag lärde mig om fyrarnas vita sektorer å ensfyrar. Å Broken hittar jag än idag å vet var Flinta grundet är. Nä, jag har inte seglat på dem.

Sen  när jag skulle bli medlem här så var man ju tvungen att hitta på ett namn, så det fick bli Ruskpricken då. Lite nostalgi kanske?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...