Ancan-af-Argos 47 Postad 12 Februari , 2016 Ska byta ut skivan som passagerardynan sitter på, dynan är limmad på orginalskivan, någon som vet vilket lim man ska använda när jag ska limma på den nya skivan? Skivan är i plywood och dynan är i skumgummi..... Kan man köra med vanligt trälim? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 12 Februari , 2016 Du kan ta vilket lösningsmedelsbaserat lim som helst. Spraya, stryk ut på träet. Låt torka lite. Ta inte limet på skumgummit. alt pu-skum/fogskum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Februari , 2016 Kontaktlim är väl mest effektivt mellan trä/skumgummi. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 12 Februari , 2016 Jag rekommenderar vattenbaserat kontaktlim t e x detta http://www.bauhaus.se/casco-contact-1-ltr.html Trevligt att jobba med, och du riskerar inte att vinylen tar skada. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 12 Februari , 2016 Jag vet inte vilket lim du ska använda, men av erfarenhet vet jag att du bör prova på en liten bit av skumgummit så att inte skumgummit "smälter bort" av limmet. Ett vattenbaserat kontaktlim skadar inte skumgummit vad jag känner till. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 13 Februari , 2016 Vissa lösningsmedel löser många skum. Det är nog pu-i madrassen. Därför lägger du limet på plyfan. fast det är klart, vatten som lösningsmedel skadar ju inte då kan du kleta på skummet åxå såklart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser