Ancan-af-Argos 47 Postad 9 Februari , 2016 Hej Någon som har förslag på var man kan köpa en propellernyckel till Bravo ? Hittade på drev.se, men va f-n, 799:-?! Kanske ngn som har liggandeoch skräpar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 9 Februari , 2016 Hej Någon som har förslag på var man kan köpa en propellernyckel till Bravo ? Hittade på drev.se, men va f-n, 799:-?! Kanske ngn som har liggandeoch skräpar? Det är bara att öppna plånboken. Jag fick göra det samma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linkowich 7 Postad 9 Februari , 2016 Köpte en fast blocknyckel på billiga biltillbehörsaffären, kostade en bråkdel.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjoingenjoren 43 Postad 9 Februari , 2016 Köpte en fast blocknyckel på billiga biltillbehörsaffären, kostade en bråkdel.... Det vore iofs ett alternativ. Den åkte dock med i farten när jag beställde drevstativ så får skylla på det Tips på hur man drar med rätt moment då? Räcker det att köra med klicket i armbågen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ancan-af-Argos 47 Postad 9 Februari , 2016 (redigerade) Till Bravo 3 behövs ju 2 st nycklar, stoora....? Redigerad 9 Februari , 2016 av Ancan-af-Argos Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ancan-af-Argos 47 Postad 11 Februari , 2016 Det blev en hylsa till yttre muttern och rörtång till den inre..... Måste dessa proppar monteras på något speciellt sätt? Ska de sitta i någon speciell vinkel gentemot varandra, har försökt läst men inte hittat någon instruktion angående återmontering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 Februari , 2016 Boatinfo.no har 38 sidor om Bravo3 gear housing i sektion 3D."Propeller installation" sid 3D-38. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ancan-af-Argos 47 Postad 11 Februari , 2016 Boatinfo.no har 38 sidor om Bravo3 gear housing i sektion 3D. "Propeller installation" sid 3D-38. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 7 Juni , 2016 Jag har en Bravo 3-nyckel som ligger och skräpar. Så gott som oanvänd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
P_Martinsson 18 Postad 11 Januari , 2017 Jag har en Bravo 3-nyckel som ligger och skräpar. Så gott som oanvänd. Ligger den fortfarande och skräpar? :-) Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 12 Januari , 2017 Säkert, men hos någon annan numera. (såld) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 12 Januari , 2017 Om det är det där gula eländet med nyckel till båda propellermuttrarna ni pratar om, skulle jag avråda. Köp Mercruisers originalhylsa till den stora muttern. Kostar ca 400:-. Till den lilla passar en standardhylsa. Minns inte dimensionen nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Promod 18 Postad 12 Januari , 2017 Det är 36 mm till den lilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gnagis 0 Postad 12 Januari , 2017 I somras försökte jag få tag på en begagnad men lyckades inte så det fick bli en ny för ca 700:-. Dyrt men faktiskt värt pengarna tycker jag. Uppe på landbacken så funkar det skapligt med typ hylsor och tänger, men behöver man plocka av propparna under vattnet så är det bra mycket knepigare. Plockade av mina under vattnet och det var väldigt enkelt med nya prop-nyckeln. Värt varenda krona Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 14 Januari , 2017 Det blev en hylsa till yttre muttern och rörtång till den inre..... Måste dessa proppar monteras på något speciellt sätt? Ska de sitta i någon speciell vinkel gentemot varandra, har försökt läst men inte hittat någon instruktion angående återmontering Vinkel mot varandra? De är ju motroterande så det inbördes förhållandet är ju inte konstant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 15 Januari , 2017 Köpte en hylsa på biltema för yttre muttern och tog en rörtång för den inre, men kan förstå om det blir lite bökigare att lossa den inre om båten ligger i plurret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 15 Januari , 2017 Står i instruktionen att man skall kontrollera "tightness" efter 20 timmars körning.Borde väl innebära att man efterdrar muttrarna igen till rätt moment?Men i så fall måste väl den aktre propellern tas loss för att komma åt den främres mutter? Varpå man kan montera den aktre igen. Och efter ytterligare 20 timmars körning efterdra även denna?Eller har jag missuppfattat något? Kanske kan man bara bända litet lätt i propellrarna och nöja sig om de verkar sitta fast? Eller kommer man åt bägge muttrarna med propellrarna på plats med specialnycklar? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrlavin 45 Postad 16 Januari , 2017 Äh! Det finns ingen som efterdrar såna muttrar. Det är ju vansinnigt att de ens föreslår en sån sak men det är klart det är amerikansk friskrivning. Dessutom är det låsmuttrar, de sitter som berget, hopplösa att få av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 13 September , 2017 God kväll Nu duger inte rörtången, ska byta proppar i sjön. Någon som har stora hylsan liggandes liggandes på hyllan eller vet var den kan köpas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser