Ryds20DCI 6 Postad 6 Februari , 2016 Då vi tyvärr haft ett inbrott i båten modell större förra helgen där all elektronik blev stulen är det nu dags för ett larm. Väljer mellan yachtsafe och redknows. Har någon erfarenheter av dessa två, både positiva och negativa? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cam72 64 Postad 8 Februari , 2016 Då vi tyvärr haft ett inbrott i båten modell större förra helgen där all elektronik blev stulen är det nu dags för ett larm. Väljer mellan yachtsafe och redknows. Har någon erfarenheter av dessa två, både positiva och negativa? Tack på förhand. Hej Har erfarenhet av Yachtsafe och det är inte bra! kör det i vattenskotern och ibland tar det 3 timmar innan det larmar till telefonen. dessutom dyrt. Har ett Geosafe i båten och det funkar klockrent, dessutom ingår siren och magnetkontakt för runt 1000kr vilket gör att jag kan larma dörren ner till ruffen, om båten flyttas larmar den direkt! Redknow har jag ingaerfarenheter av MVH johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Askeladden2505 0 Postad 25 Februari , 2016 Tjena! Vi har haft båtar med både redknow och yachtsafe. Redknow är väll lite mer simpelt men jag har aldrig varit med om att det tar lång tid för larmet att upptäcka om båten har flyttats osv. Yachtsafe är ett trevligt larm som man kan styra via mobilapp vilket är riktigt nice men de händer att de har "server" problem och då går det inte att få tag på larmenheten. Det som är bra med appen är att du kan kolla batterispänning, temperatur osv. I vår stora båt har vi även kopplat in en trampdyna som ligger inunder heltäckningsmattan. I bland kan det ta lite tid för yachtsafe men larmar det gör det alltid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser