hustran 0 Postad 29 April , 2005 I annonser står det ofta varvskött när det gäller båtar.Det skall tydligen tas som något positivt.Är det så?När det gäller bilar säger man tjejkörd,norrlandskörd,osv.Är det inte så att en båt som är skött med omtanke borde vara bättre skött,än inlämnad på ett varv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 April , 2005 nja jag tror att privatpersoner servar sina båtar bättre båtfirmor. dom ska ju få sin värksamhet att gå ihop ekonomiskt så det blir massa stress .det här min egen erfarenhet :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 29 April , 2005 Det är skönt att göra saker själv. Då vet man både att det blir gjort och hur det blir gjort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 April , 2005 håller med :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 29 April , 2005 Hej Hustran! Kan det inte vara så att, är den varvsskött så har man ofta kvitto på det. Men skött med omtanke är svårare att bevisa. Det senar tycker jag kanske är bättre men det det kan finnas många ljugare. MVH Xander, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 30 April , 2005 Tror också att många båtägare ger sig på grejer som man inte riktigt kan i sin iver att sköta om sin pärla. Resultatet kan bli mindre bra. Jag har dock även sett varvs skötta båtar som inte är proffsigt skötta. Men det kanske inte är så konstigt? Tänk er själva att driva en verksamhet med krav på dygnet-runt jobb under fyra månader och sedan knappt ha något under resterande åtta? Men personalen vill ha lön hela året och helst semester på sommaren. Under den heta perioden tar många in extra-personal som i hetsen får jobba utan övervakning av resultatet som också blir därefter. Svårt att avgöra vad som är bäst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 30 April , 2005 Jag är nog glad för att jag kan serva motorn på ett varv. Skulle nog inte bli så där jättelyckat om jag skulle ge mig på det själv.Det hänger ju på intresse och kunnande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Forgus31 Postad 30 April , 2005 Summeras: Köp helst en båt av en ambitiös entusiast med tekniska allroundkunskaper. Gardera med besiktningsman av god kvalitet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bateman 0 Postad 30 April , 2005 Om man ska jämföra med bilar så är det ju inte precis garanterat att servicen är rätt gjord bara för att serviceboken är full av stämplar från tex Bilia... Jag liter numer INTE på att Bilia gör saker som dom borde!! Som tur är har jag en i släkten som kan allt sånt, både båtar och bilar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser