Linkin603 1 Postad 3 Februari , 2016 Någon som har erfarenhet av denna Variant Ocean 750 trailer? Ligger ju definitivt lägst i pris för 750 kg trailers som får framföras i 80 km/h. Enligt specifikationerna på trailern så ska den vara 600 cm lång och ta en lastvikt på upp till 600 kg. Har dock några funderingar, jag som har en 5 meters Micore båt med en Evinrude E-tec 60 hk som väger strax över 500 kg tillsammans. (båt + motor ca 550 cm) Undrar över om det blir något "överhäng" bakom kärran eller om båtmotorn hamnar innanför ljusrampen, för jag förutsätter att måtten på kärran inkluderar längden på den avtagbara ljusrampen. Känns ju ganska dumt att köpa en kärra och sen inte får inte den i garaget. (garaget är 618 cm har jag för mig) Har just nu bara en båtupptagningsvagn av lättare modell, skulle underlätta att ha en kärra att transportera båten på istället för att köra båten till olika orter där man ska fiska osv. Någon som har synpunkter att komma med? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lots-Hitz 7 Postad 4 Februari , 2016 Hej, Jag har tittat mycket för att skaffa en trailer också. Min uppfattning är så att man får det man betalar för. Den Variant Ocean 750 du skriver om är med 8.900 inte dyrt alls men om du kan göra vad du ville med den i framtiden? På webbsidan står att trailern är till båtar upp till max. 4,9 meter. Om din båt är 5,0 meter är trailern lite små, tycker jag. Sedan kommer motorn till med ca. 60 cm längd och ca. 75 kg vikt. Nackdel är att du ska ta bort ljusrampen varje gång du vill släppa in båten. Min ljusramp har blivit stulen några år sedan. Den av min kompis var bort i höstas .... Framsidan av trailern är bara ett enkel rör och på min trailer (samma modell utan Thule) hade jag ganska mycket vibration när jag körde 80 km/h. På den tid hade jag en Linder Arkip med 50 hk motor. Om du tittar till TK trailer BT750 ser du skillnaden och vad jag menar. Den kan lasta vad du är ut efter och bakljus sitter annorlunda. Tyvärr kostar den med 15.900 mycket mer. Om pengarna inte skulle spela någon roll är sist nämnda helt OK, tycker jag. Så allt beror på vad du är ut efter och hur mycket du vill lägga på... Lycka till!! André Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkin603 1 Postad 4 Februari , 2016 Hej, Jag har tittat mycket för att skaffa en trailer också. Min uppfattning är så att man får det man betalar för. Den Variant Ocean 750 du skriver om är med 8.900 inte dyrt alls men om du kan göra vad du ville med den i framtiden? På webbsidan står att trailern är till båtar upp till max. 4,9 meter. Om din båt är 5,0 meter är trailern lite små, tycker jag. Sedan kommer motorn till med ca. 60 cm längd och ca. 75 kg vikt. Nackdel är att du ska ta bort ljusrampen varje gång du vill släppa in båten. Min ljusramp har blivit stulen några år sedan. Den av min kompis var bort i höstas .... Framsidan av trailern är bara ett enkel rör och på min trailer (samma modell utan Thule) hade jag ganska mycket vibration när jag körde 80 km/h. På den tid hade jag en Linder Arkip med 50 hk motor. Om du tittar till TK trailer BT750 ser du skillnaden och vad jag menar. Den kan lasta vad du är ut efter och bakljus sitter annorlunda. Tyvärr kostar den med 15.900 mycket mer. Om pengarna inte skulle spela någon roll är sist nämnda helt OK, tycker jag. Så allt beror på vad du är ut efter och hur mycket du vill lägga på... Lycka till!! André Tack för svar André! Det är inga problem för mig att ta av ljusrampen när man ska ha på båten osv, jag har min båt ståendes på kärra hela tiden i garaget och tar ut den när jag ska ut. Minskar stöldrisken avsevärt och smutsig botten. Jo jag är medveten om att det står max 4.9 meter men 1dm hit eller dit bör inte göra någon avsevärd skillnad tror jag åtminstone, men om man jämför alla andra kärror så är dem betydligt kortare än Variant. Beror givetvis på konstruktionen. Vill bara ha en 80 kärra ifall man får för sig att dra till någon annan ort för att sjösätta eller för att åka till återförsäljaren för service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser