Caribic410 757 Postad 16 Mars , 2016 . Fett! Mat jord e de samma som matjord? en kompis har bott i sin båt... tror det var fjärde vintern nu. Har gjort små "visst skulle det vara trevligt, spännande, intressant"- försök med frugan men... ingen lycka där.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina95 20 Postad 19 Mars , 2017 Bumpar tråden och frågar om någon vet vilka hamnar i Göteborg som tillåter permanentboende, i alla fall i några månader? TS, hur gick det för dig förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leleif 10 Postad 29 Mars , 2017 Du bor bra i Långedrag, hos GKSS, full service-hamn med permanentboende året runt, ... duschar, bastu, 16A el per båt, restaurang etc...Jag har bott här i fyra år nu, sammanlagt är vi ett trettiotal segelbåtar ( .. eller fler nu ..? ) som bor året runt. Lugnt, oerhört trevliga grannar, härligt med utsikten rakt ut i Västerhavet, billigt boende med fördelen att kunna segla året runt. Nackdelen är väl kanske att hamnen är lite oskyddad ( iofs bara platserna ute på piren ) vid hårdare stormar från väst.20 min med cykel eller spårvagn in till city, 10 min med bil.-----------http://pavitra.strikingly.com----------- 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marina95 20 Postad 5 April , 2017 Du bor bra i Långedrag, hos GKSS, full service-hamn med permanentboende året runt, ... duschar, bastu, 16A el per båt, restaurang etc... Jag har bott här i fyra år nu, sammanlagt är vi ett trettiotal segelbåtar ( .. eller fler nu ..? ) som bor året runt. Lugnt, oerhört trevliga grannar, härligt med utsikten rakt ut i Västerhavet, billigt boende med fördelen att kunna segla året runt. Nackdelen är väl kanske att hamnen är lite oskyddad ( iofs bara platserna ute på piren ) vid hårdare stormar från väst. 20 min med cykel eller spårvagn in till city, 10 min med bil. ----------- http://pavitra.strikingly.com ----------- Tack för ett bra svar! Jag kommer ligga i lilla bommen i några veckor fram tills sommaren, så får vi se hur jag trivs med att bo i båten. Tröttnar jag på den långa sträckan för motor för att ta mig ut till öppet hav får jag titta på att flytta ut till Långedrag till hösten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser