anders-p 0 Postad 1 Februari , 2016 Hej på er. jag vill byta segel på min Monsun 31, den har rullbom som standard men jag vill istället ha travare för att i framtiden ha neddragna fall och i senare skede även en lazybag.. Nu till min fråga hur bygger jag om likrännan i masten eller rättare sagt intaget till dito, travarna får ju inte ramla ut var gång man revar seglet, skulle man sätta en sprint där likrännan slutar då hamnar seglet för långt upp på masten, vad göra kom med förslag.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 1 Februari , 2016 En bild säger ibland mer än 237 ord... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 1 Februari , 2016 Om du har en sån mast med en öppen likränna där travarna/liket rinner ur av sig själv, tror jag det finns segelintag som går att montera. Själv löste jag det genom att ta ett klent SRS-rör (Svarta kraftiga plaströr, som elverken klamrar ovanpå berg mm). Tror det var 32 mm. Sågade upp det längs med. Man får såga bort en bit, så att röret får rätt bredd på spåret. Plasten vill ju sluta spåret. Dessutom justerade jag överkanten lite så att travarna lätt gled in i röret. Fäste jag med ett par skruv - hur - kommer jag inte ihåg. om du klickar på bilden blir den större[ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Medoch 48 Postad 1 Februari , 2016 selden mast har en sådan segelintag för din mast sök på Segelintag för mast jag har monterat flera sådana efter jag är segelmakare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser