samuel 0 Postad 29 April , 2005 Har en Flipper 570, med Johnson 90 hk. Båten drar åt höger, den har inte alltid gjort det, den började göra det slutet på förra sommaren. Nu är det alltså likadant. Finns det ngn justering man kan göra. Tacks för svar! Samuel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 April , 2005 Hej du får justera trimfenan :-| Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
samuel 0 Postad 29 April , 2005 Ok! Tips på tillvägagångssätt? Har inte gjort det förut. Samuel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 29 April , 2005 Det är den lilla fenan som sitter bakpå drevet på motorn. Lossa muttern/bulten och snurra fenan dit du tror det blir bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 April , 2005 sjustera trim fenan åt vänster om den drar åt höger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 29 April , 2005 Jag antar att det är som med murklan att trimfenan också är vakthavande offeranod. Om du har bytt den, (vilket du väl har?) och sen satt dit den nya rakt vilket ju kan förefalla logiskt så har du orsaken där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 29 April , 2005 Tvärtom, justera åt höger om båten drar åt höger! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 29 April , 2005 du har kanske rätt hande för mig att man motkompenserar med trimfenan länge sen sist jag gjorde det själv :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 29 April , 2005 Ja vrider man trimfenan åt höger så trycks motorn åt vänster = båten går åt vänster (eller slutar dra åt höger). Det är som en sån galen cykel med omvänd styrning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bateman 0 Postad 30 April , 2005 Har detta problem på min med, men ska justera fenan innan isättning nu ivår.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 30 April , 2005 Kallas den inte trimanod? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bateman 0 Postad 30 April , 2005 Nja, det beror nog på det sedu... Är den av zink så kanske den kallas trimanod men alla är inte av zink så då stämmer det nog inte. Min är inte av zink tex... Trimfena verkar väl mer rätt då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
samuel 0 Postad 17 Maj , 2005 Ok! Ska alltså dra trimfenan lite åt samma håll den drar åt.Har jag förstått det rätt då? Sam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser