Botved 94 Postad 31 Januari , 2016 Genomföringen för kylvatten på på sonens båt är så klen som 3/8". Den gamla som jag tog bort hade intagssil men jag hittar inga så små genomföringar som har det monterat. Kan man köpa intsgssil separat någonstans och limma dit den eller hur gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 531 Postad 31 Januari , 2016 En sådan här kansek? Finns på Drevia och säkert på andra ställen också. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 31 Januari , 2016 Vad f.....n. Jag tyckte jag hade sökt. Hmmmm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 31 Januari , 2016 Glömde tacka dig Mackey. Hittade nu även på båtaccenten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 841 Postad 31 Januari , 2016 Det finns sådana av svart plast också. Jag bruka vänd den till motorns kylvatten med slitsarna framåt, den över toalettens spolvattenintag får slitsarna vända bakåt. Havstulpanerna gillar att kolonisera dessa slitsar. Brunalgerna som är förvillnade lika "Malacos kolasnören" (de har dock en helt annan smak) lyckas ta sig in trots dessa silar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 31 Januari , 2016 Slitsarna framåt på motorbåt, bakåt på segelbåt, för att inte farten genom vattnet ska trycka in vatten i maskinen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 31 Januari , 2016 Jag har denna, med löstagbar plastsil, funkar bra. Kan bottenmålas både på in och utsida. Den klena dimensionen på kylslangen kan ordnas med hjälp av lämplig slangstos efter kulventilen. http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=4770 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser