mrplasma 6 Postad 24 Januari , 2016 Vad tycker ni om den nya Daycruisern från Yamarin? Helt nytt formspråk som Norska Eker design har ritat samt skrov från svenska Petestep, som förövrigt är patenterat. Tycker det är riktigt kul med nya idéer och hoppas verkligen vi får se den in action! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulgarsonic 16 Postad 25 Januari , 2016 Tycker den verkar riktigt intressant, designen känns lite Finnmaster T-serien "ett steg längre". Finns ju inte alltför mycket bilder ute ännu men hade på nåt sätt väntat mig mer av sittbrunnen, den känns väldigt traditionell ändå egentligen, men det är säkert funktionellt. Vet inte riktigt själv vad det är man saknar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 25 Januari , 2016 Intressant att Yamarin tar in extern skrovdesign. Måste väl vara första gången? De har ju i princip alltid haft bäst skrov så förväntningarna får nog anses väldigt höga på detta. Ang. sittbrunnen så har väl Yamarin alltid haft väldigt traditionell och enkel möblering? Smaken är ju som baken men jag tycker nog att en ren solskensbåt som denna i praktiken i mångt och mycket kommer användas till, ska ha en relativt ren sittbrunn. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 25 Januari , 2016 Vad tycker ni om den nya Daycruisern från Yamarin? Helt nytt formspråk som Norska Eker design har ritat samt skrov från svenska Petestep, som förövrigt är patenterat. Tycker det är riktigt kul med nya idéer och hoppas verkligen vi får se den in action! Grym! Det är bara till att gå in i förhandling med frugan mrplasma. //BB 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 25 Januari , 2016 Har börjat testa frun med att visa bilder mm. Hon tittar på mig med den där blicken " är du dum i huvudet blicken". Det som känns lite tungt att denna båt kommer förmodligen kosta en slant. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 25 Januari , 2016 Har börjat testa frun med att visa bilder mm. Hon tittar på mig med den där blicken " är du dum i huvudet blicken". Det som känns lite tungt att denna båt kommer förmodligen kosta en slant. Har ni kollat in standard utrustning. Ankarspel, 12" plotter med ekolod, stereo, värmare, defroster, bogpropeller, stereo, kyl, eltoa, automatiska trimplan mm. Alltså kommer den inte vara gratis. Blir kul att se den på mässan i Stockholm i mars. På finska Yamarins hemsida finns bilder på inredning, dock ritade bilder. Undra vilken toppfart det blir med 300 hk? Klarar den 50 knop montro? Nästa år kommer förmodligen fler modeller neddamma koncept. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulgarsonic 16 Postad 26 Januari , 2016 Jo det blir verkligen intressant att se hur de mindre modellerna ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulgarsonic 16 Postad 26 Januari , 2016 Nu har de lagt upp ett par ytterligare bilder på hemsidan. Lite skeptisk till pentrykonsolens sida vid första anblick. Det är säkert stuvfack och ruffutrymme (kanske wc?) som gör att det blir sådär men lite "kalt" ser det ut med en så pass stor yta med bara en kyl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 26 Januari , 2016 Helt klart är det toan som göms under pentryt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulgarsonic 16 Postad 26 Januari , 2016 Så är det säkert. Förhoppningsvis med dörr, tycker Finnmaster T8 varit helt i särklass med sin ruff just p.g.a det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
u99jolu 0 Postad 26 Januari , 2016 Som ägare till en Yamarin 80DC/F350 är jag mycket spänd på den nya 81:an. Chattade lite med Petestep-killarna via Instagram som lät meddela ca 1,2l/Nm vid 28-30 knop och normal last och ca 45 knop på topp. Väntade siffror, även om jag hade hoppats på snäppet vassare. Gillar annars att de vågar ändra/modernisera formspråket och att de håller fast vid ett ordentligt pentry - det särskiljer den från mängden (läs; Flipper 760, Nordkapp m fl). Så fort tillverkaren släpper ett exemplar för provkörning lovar hannen.se att sätta tänderna i den (jag frågade dem). Serieproduktionen är igång men vilka handlare som kommer att få tilldelning tycks inte vara klart (också info från Petestep via Instagram). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 27 Januari , 2016 Som ägare till en Yamarin 80DC/F350 är jag mycket spänd på den nya 81:an. Chattade lite med Petestep-killarna via Instagram som lät meddela ca 1,2l/Nm vid 28-30 knop och normal last och ca 45 knop på topp. Väntade siffror, även om jag hade hoppats på snäppet vassare. Gillar annars att de vågar ändra/modernisera formspråket och att de håller fast vid ett ordentligt pentry - det särskiljer den från mängden (läs; Flipper 760, Nordkapp m fl). Så fort tillverkaren släpper ett exemplar för provkörning lovar hannen.se att sätta tänderna i den (jag frågade dem). Serieproduktionen är igång men vilka handlare som kommer att få tilldelning tycks inte vara klart (också info från Petestep via Instagram). Bra info! Inte är det så dumt att man kan slänga ihop en burgare samtidigt som man plockar ut en lättöl från kylen! ;-) 45 knop på topp? Tycker dem borde gå fortare med tanke på att skrovet ska gå mycket lättare? Gjorde inte 76 dc med en F250 ca 45 knop? Vad har du för förbrukning idag på samma knop? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 27 Januari , 2016 Den bästa sittplatsen framför pentryt är borta. Kommer att bli hart när omöjligt att få igenom ett båtbyte med hustrun Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
u99jolu 0 Postad 27 Januari , 2016 Det ska betänkas att den är bredare, längre och tyngre än 76/79/80 DC. Därtill är den, gissar jag, mer komfortinriktad än reptilsnabboptimerad - tyvärr för mig men det faller säker den breda massan i smaken. Den är såklart tänkt att vara en riktad käftsmäll åt Finnmaster T8, Utterns motsvarighet o s v. Prestanda-, kör- och förbrukningsmässigt tror jag den är vassare än dem. Jag får ut 52 knop på topp och klarar mig på ca 1,4 l/nm i ca 30 knop - propellerbyte står för dörren och jag hoppas kunna kapa snittförbtukningen i marschfart ytterligare ett snäpp (80DC/F350). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser