aando 2 Postad 24 Januari , 2016 Hej! Jag har precis köpt mig en båt styrpulpet 4.20 lång 1,85 bred men han jag köpte den av visste inte vad det var för märke o modell. Finns det någon kunnig på forumet som kan ha någon aning om vad det är för båt, den liknar en Trifoil 70 men jag har inte hittat någon skylt eller skrovnummer någonstans på den. En annan sak jag undrar är om det är besvärligt att försäkra båten när man inte vet vad det är för någon? Tack på förhand/ Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 24 Januari , 2016 Om jag skulle gå efter kulören så skulle jag säga Vator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 24 Januari , 2016 Om jag skulle gå efter kulören så skulle jag säga Vator. Jag har kollat på nätet efter Vator o färgen matchar ju men inga modeller vad jag kan se så troligtvis ingen Vator /Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 24 Januari , 2016 Vator var gul även inuti. Jag hade en Lohi en gång, med likadant katedralskrov. Dock hade Lohin en annan profil på skrovets överkant, nen din ser ju iofs väldigt modifierad ut just där. Lohin fanns i två storlekar, 420 och 465 om jag nu minns rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 24 Januari , 2016 Försäkra mot vad? vilken premie är du beredd att lägga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 Januari , 2016 Försäkra mot vad? vilken premie är du beredd att lägga? Försäkring gäller ju inte bara den egna båten, även en ev, motpart skyddas ju av försäkring om det skulle hända något. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 25 Januari , 2016 Tack för alla tips, jag får kolla upp förslaget med Lohi, ang försäkringen så är det ansvarsförsäkring om det skulle hända nån annan någonting. Själva båten har inget större värde så den kan jag klara. ☺ /Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 25 Januari , 2016 Jo såklart det bör finnas försäkring som täcker skador på andra båtar men besvärligheten i det kan väl inte skilja från annan modell i ungefär samma storlek? frågan är väl vad "man" vill föräkra i detta objekt. Rätt cool, speciell, båt förresten.. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 25 Januari , 2016 Ang. försäkring så kan du troligen göra ett tilllägg på hemförsäkringen så kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Jag har min Ockelbo B16 försäkrad på det viset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 25 Januari , 2016 Ok får kolla hemförsäkringen /Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 29 Januari , 2016 Skrovet kommer nästan helt säkert från en Selco 14 selmaran. Förmodligen någon som byggt om den. Eller att man byggt från en avgjutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 1 Februari , 2016 Skrovet kommer nästan helt säkert från en Selco 14 selmaran. Förmodligen någon som byggt om den. Eller att man byggt från en avgjutning. Tack för tipset, håller med dig om att det nog är rätt modell /Leif 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 1 Februari , 2016 Vi hade en sådan i familjen från 1977-ca 92,93 är lite osäker på slutåret. Väldigt stabil i stillaliggande (för sin storlek), gick hårt i krabb motsjö. Dörrarna mellan rutorna ligger på botten av kanholmsfjärden, sen tidigt 80tal. Vi hade en 60hk johnsson -68 eller -69 fram till 1982. Då den gav upp, och det inköptes en fabriksny Mariner 40hk. Som var bättre lämpad för båten. Har tittat på gamla foton, och visst är det ett selco skrov. Ditt foto rakt framifrån är helt identiskt med ett gammalt kort från vårrustning på tidigt 80 tal jag har. Men som sagt, är det ju under list din är likadan. Men väldigt kul ändå. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 1 Februari , 2016 Vi hade en sådan i familjen från 1977-ca 92,93 är lite osäker på slutåret. Väldigt stabil i stillaliggande (för sin storlek), gick hårt i krabb motsjö. Dörrarna mellan rutorna ligger på botten av kanholmsfjärden, sen tidigt 80tal. Vi hade en 60hk johnsson -68 eller -69 fram till 1982. Då den gav upp, och det inköptes en fabriksny Mariner 40hk. Som var bättre lämpad för båten. Har tittat på gamla foton, och visst är det ett selco skrov. Ditt foto rakt framifrån är helt identiskt med ett gammalt kort från vårrustning på tidigt 80 tal jag har. Men som sagt, är det ju under list din är likadan. Men väldigt kul ändå. Ja jag har kikat på alla bilder jag sett och den ser precis ut som en Selco, Jag har en Honda 15 hästare till den o den ska vara i en mindre sjö till att fiska o bada ifrån så den blir nog perfekt hoppas jag, speciellt att den verkar ruskigt stabil att stå upp o fiska ifrån. /Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aando 2 Postad 1 Februari , 2016 Ang. försäkring så kan du troligen göra ett tilllägg på hemförsäkringen så kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Jag har min Ockelbo B16 försäkrad på det viset. Försäkring fixad. Jag kollade med mitt försäkringsbolag (länsförsäkringar) men dom hade inte så att man kunde ha den på hemförsäkringen längre men dom hade en ansvarsförsäkring för 400 kr så det får det bli. /Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RichLin 12 Postad 1 Februari , 2016 15hk fungerar nog väldigt bra. Den har knappt någon planingströskel, så med motorn lite inriggad bör den absolut plana. Perfekt som fiskebåt i insjö. Tror det är svårt att hitta något stabilare i den storleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affarsmannen 0 Postad 8 Februari , 2016 är det någon som skulle kunna hjälpa mig? http://www.maringuiden.se/forum/topic/80639-vad-%C3%A4r-detta-f%C3%B6r-b%C3%A5t/#entry571572 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 9 Februari , 2016 Hej! Jag har precis köpt mig en båt styrpulpet 4.20 lång 1,85 bred men han jag köpte den av visste inte vad det var för märke o modell. Finns det någon kunnig på forumet som kan ha någon aning om vad det är för båt, den liknar en Trifoil 70 men jag har inte hittat någon skylt eller skrovnummer någonstans på den. En annan sak jag undrar är om det är besvärligt att försäkra båten när man inte vet vad det är för någon? Tack på förhand/ Leif Det är ju Ryds märke på ratten. Men visst, har de bytt ratt någon gång så hjälper det ju inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser