Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Mansrehn

Propeller till finnsport 540 med yamaha v4 140

Rekommendera Poster

Hej, köpte en finnsport 540ht förra sommaren o har nu skaffat ny motor som alltså är en 2 takts yamaha 140 v4.motorn har suttit på en tg hyttbåt så det var endast en 19tums aluminium propeller.det kommer att monteras hiss på båten. Har lite sett på rubex 4 bladig 21 tums stålpropeller.men tänkte om nån har erfarenhet av liknande förhållanden.båten väger ca 5-600 kg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ju med varvtalet att göra vet ej vad din motor ska varva men ca 5500 så man får prova o se vad man har

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, köpte en finnsport 540ht förra sommaren o har nu skaffat ny motor som alltså är en 2 takts yamaha 140 v4.motorn har suttit på en tg hyttbåt så det var endast en 19tums aluminium propeller.det kommer att monteras hiss på båten. Har lite sett på rubex 4 bladig 21 tums stålpropeller.men tänkte om nån har erfarenhet av liknande förhållanden.båten väger ca 5-600 kg

Jag hade en Apex 19 (5,7 m)som är en ribbåt med en Yamaha V4-130 hk, den körde jag med en black steel 3 bladig med 21 tums stigning, vikten på den var ca 700 kg med motor och bränsle och den varvade ut till 5600-5700 V/m (ca50 knop) vet inte om det går att jämföra med din båt? Men jag tror att du skall ha en 3 bladig stål propp i vart fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...