Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
earendel

golv beläggning Draco 2000

Rekommendera Poster

Hej

Håller på att renovera min Draco 2000. Golvet är täckt med en plastfolie (se bilden). Den är ganska dålig men vet någon var man kan köpa sådan folie.

Tack för tips

Alan

post-99010-0-73029800-1453103434_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl laminerad plywood? I så fall har jag lika dan i min Draco 2400 men jag har inte hittat någon som säljer. Ett annat alternativ är ju såna här WBP-limmade teakskivor http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=1553

Hej och tack för ditt svar. Nej, det är en plastfilm pålimmad plywood skivorna. Har tittat överallt men hitta inte någon som säljer sådan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Det är liknande i Ockelbo (som jag haft tidigare) och jag lyckdes aldrig hitta något. Gav upp och satte dit en heltäckningsmatta istället. (avsedd för båt)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går att limma dit vinyl också. Men allt beror på hur man vill att det ska se ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är en plastbelagd duk som är vanlig i äldre båtar. Nautolex är ett fabrikat men jag vet inte om det finns idag.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, Östersjökompaniet verkar ha, det gäller ju bara att veta vad man ska söka efter och vart :)

http://www.ostersjokompaniet.se/kontlader-mattor/mattor-golv/durkmaterial/nautolex-planking-1

Hej och tack. Det är det golvmaterialet jag sökte. Konstigt att inga av de stora båttillbehörs företag har det för det var väldigt vanligt i 70-80 tals båtar.

Tack så mycket

Alan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ring en mattläggare , dem kan garanterat få fram . dock enbart beställningsvara .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...