Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Caribic410

Att glädjas åt

Rekommendera Poster

Klart att svaret passar i en glädjetråd. Det kunde ju ha varit värre...

Tillverkad one off, dvs. enligt min egen cad-ritning. Med utlopp enligt original dimension och riktning. Klar med extra Ø38 mm anslutning för sugtömning, Ø25 mm avluftning, skvalpskott och med fäste för Wema septikgivare. 5.300:- kostade den.

Den kunde ju ha kostat 5.310:-. Och om man kan se även de små glädjeämnena så har man något att glädja sig åt mer eller mindre konstant. Och ett gott skratt förlänger ju livet. Helsicke så gammal man ska bli.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varje dag hela vintern gläds jag åt att ha båten i eget båtskjul och ju mer busväder det är desto gladare blir jag. Båten sjösättningsklar redan på hösten. Har införskaffat delar för att installera möjlighet att skota storen från rorkultsplats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm. Låt säga att man skiter 1liter. Spolar 2 liter per ändvändning..

Blir ju bara 160kr/ gång till första tanktömning.

10 tömning/år i tio år. 1,6 kr/ besök. Både snyggt, förmodligen eftersom rostfritt brukar bli bra estetik, hållbart och praktiskt.

Räkna på p1-besök... blir bara ca 10 öre/bes på 10 år.....

Skitbilligt helt enkelt. Tål att tänkas på, Järna rostfria, inför tankbeställning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ritade också tank själv, och beställde på Järna Rostfria. Sjukt nöjd. Den blev exakt som ritat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En lokal konkursförvaltare (skkm.fi) realiserade en konkursgången kajaktillverkares grejer. Ropade in en vacuumpump som jag tänkte använda till lite experimenterande med vacuumlaminat, den kostade 120 €. I samma affär ingick en splitterny aluminiumtank som verkar passa som gjuten under durken på min båt!
Vilken märklig kombination av grejer i samma affär och märkligt lyckosamt att båda var exakt vad jag behövde!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inatt täckte båten av sig själv med hjälp av Tor, jag tar det som ett vårtecken.  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ritade också tank själv, och beställde på Järna Rostfria. Sjukt nöjd. Den blev exakt som ritat.

Det var Din tidigare utsago som fick mig att anlita Järna Rostfria. Har idag monterat tanken och det var precis så bolt-on som jag kunnat fantisera om. Inte det minsta trassel, bara stämpa upp den mot fästbultarna och gänga på muttrarna. Slangstosarna satt exakt rätt. Snabb handläggning, mailade ritningen en fredag och torsdagen därefter ringde de och meddelade att tanken var klar. Så nu blir även denna båt laglig m.a.p. skitlagen.

Helt enkelt skitbra! Och tack Peter_K för tipset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gläds åt att ingen ännu skrikit högt för att Järna Rostfria höjs till skyarna som en fantastisk leverantör av måttanpassade rostfria tankar.

Jag tycker allmänt att det blivit bättre här på MG vad gäller att skilja på vad som är ren reklam och vad som är vanlig information mellan oss båtägare.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...