Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
Vinor

Mercruiser delar köpa utomlands ?

Rekommendera Poster

Hejhej

Har tänkt handla lite saker till båten nu i vinter -  Fick ihop en order på 22000:- på svensk sida - Vilket jag tycker är lite smådyrt.  Det jag är ute efter är ett Alpha gen 2 SEI underhus samt limporknän till 5.7v8.

Har ni något tips vart man kan handla billigare ? Gärna någon butik inom EU så man slipper tullen.. Att handla ifrån USA känns inte värt när jag skulle hamna på nästan samma peng när allt var tullat/frakt ?  Dock skiljer det nästan 5 tusen listpris på drevet

Eller är det jag som är kinkig att 13900 :- är bra pris på ett ersättningsunderhus.??

Mvh  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är två användbara länkar till tullverkets sidor angående köp av varor utomlands.

Den första innehåller en slags kalkylator som räknar ut totalsumman du får betala.

Sedan kan du ju jämföra vad det kostar att handla utomlands med tull och frakt, mot vad det skulle kostat rakt över disk här hemma.

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4.4ab1598c11632f3ba92800010124.html

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internethandelbestallavarorfranettannatland.4.3a7ecf261459ea29e006dc.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att SEI är Sterndrive Engineering?

Tror knappast du kommer mycket billigare undan såvida du inte känner någon som kan ta det i bagaget. Tänk på reklamationsbiten, vad händer om ditt egenimporterade underhus läcker? Tror inte att drev.se kommer hjälpa dig. Tycker dessutom att 140000 är billigt, även en stor procentuell minskning gör det knappast värt nackdelarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...