IvarN 278 Postad 10 Januari , 2016 Det vore festligt att se mer i detalj vad som finns på bottnen då man puttrar omkring med snipan. På sistone har flera av de större tillverkarna presenterat ekolod som, enligt reklamen, skall ge närapå fotoliknande bilder. Jag har funderat på att köpa en kombinerad plotter/ekolod från Garmin med DownVu, men den lär tydligen inte vara så bra i praktiken som reklamen säger. Är det någon som har något att rekommendera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 16 Januari , 2016 Jag har ett Panoptix från Garmin som jag ska montera under vårvintern. Enligt reklamen ska den vara en revolution när det gäller bottendetaljer, får återkomma med rapport. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 17 Januari , 2016 Jag har ett Panoptix från Garmin som jag ska montera under vårvintern. Enligt reklamen ska den vara en revolution när det gäller bottendetaljer, får återkomma med rapport. Aha, kollade på ett par klipp på Youtube med Panoptics och det verkar vara hur bra som helst! Väldigt nära "videobild". Återkom gärna med omdöme när du provkört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 17 Januari , 2016 Hmmm... Annars är väl de som är mest kända för ekolod Lowrance? De har både sido- och framåtskannande ekolod med bättre upplösning än vad jag kunde se att Garmin hade? Kan vara värt att kolla på några av deras filmsnuttar också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 17 Januari , 2016 Att jag valde Panoptix beror främst på att jag tedan har en garminplotter att koppla den till. Ska bli mycket spännande att provköra i vår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser