Leonardo 12 Postad 5 Januari , 2016 (redigerade) Jag skulle behöva starta min motor ibland under tiden i båthuset, och tänkte därför koppla en slang till avgasgenomföringen som sedan dras en bit utanför båthuset. Skulle nog behöva ca 3,5 m. Genomföringen är ca 45 mm invändigt, och min fråga är om nån har tips på nån hyfsat billig slang jag skulle kunna använda? Redigerad 5 Januari , 2016 av Leonardo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 5 Januari , 2016 (redigerade) Borde finnas aluminiumslang som funkar..? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Kylsystem--Ventilation/Slangar/Slangar-ovrigt/ALUMINIUMSLANG-45-MM-2000037046/ Frågan är bara om det är så fiffigt; du ska nog inte låta motorn gå så länge av många skäl. Redigerad 5 Januari , 2016 av Peter_K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakanb1 7 Postad 5 Januari , 2016 Hej, jag har använt vanlig dränkpumpslang i mitt garage. Är väl gjord i nåt mjukt material så det går att rulla ihop den när den inte används. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 5 Januari , 2016 Ska du konservera om motorn varje gång eller bara dränera ut kylvattnet när du haft igång den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser