Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Ancan-af-Argos

Kabeldragning Bayliner 2855

Rekommendera Poster

Behöver dra nya kablar från motorutrymmet fram till instrumentpanelen, men jag fattar inte hur jag ska få tag på kabel framme vid panelen, hålet från motorutrymmet har jag hittat.

Någon som någon idé hur jag ska göra?

God fortsättning på det nya året!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du offrar någon av dom gammla kablarna och med hjälp av den drar du fram dom nya kablarna, om det vad det du menade med att få tag i

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du offrar någon av dom gammla kablarna och med hjälp av den drar du fram dom nya kablarna, om det vad det du menade med att få tag i

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, det var det jag menade med att få tag på, men jag skulle vilja lägga slang för att dra kablarna i....

Måste ju för ..... gå att komma åt kablarna på något vis?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det något hål där framme helst på höger sida under gashandtaget? Jag hade på förra båten två såna aluminium galgar från kemtvätten jag bara gjorde till en lång styv (fast ändå flexibel) som jag kunde mata in i hålet och så visste jag de räckte hela vägen bak. Ner i motorrummet och nånstans stack ju änden ut. När väl så långt, kan man fästa röret på med tejp och dra ut och på så sätt få in ett kabelrör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lossa hela sidan där reglaget sitter o sen är det bara o dra fram kablarna.

Går även i midcabinen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det något hål där framme helst på höger sida under gashandtaget? Jag hade på förra båten två såna aluminium galgar från kemtvätten jag bara gjorde till en lång styv (fast ändå flexibel) som jag kunde mata in i hålet och så visste jag de räckte hela vägen bak. Ner i motorrummet och nånstans stack ju änden ut. När väl så långt, kan man fästa röret på med tejp och dra ut och på så sätt få in ett kabelrör.

Finns inget synligt hål....

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lossa hela sidan där reglaget sitter o sen är det bara o dra fram kablarna.

Går även i midcabinen..

Och då kommer naturligtvis följdfrågor, vet ju inte hur man får bort sidan, vill inte dra sönder något.....

Antar att man börjar med att lossa gasreglaget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja,det är en bra början. :)

Sen brukar det sitta skruvar i "vecken" på klädseln.....

Du får dra isär vecken o kika,dom brukar sitta lite här o var.kör in ett pekfinger o dra längs med hela sidan....................då känner du skallarna.

Sen kan du även kika i midcabinen,sitter skruvar uppåt i panelerna.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror på midcabin ta bort taket, jag har varit med om det på flertalet båtar men vet inte exakt på din båt. Man brukar hitta där innanför ett helt ormbo med kablar en ny värld öppnar sig.

Kurt Vilen

Stockholms Marine El

Båtelektriker

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gick inget bra alls idag, började med gasreglaget, skruvarna bara "snurrar", hittar inga andra skruvar till sidan, finns inga skarvar eller dylikt där det skulle kunna sitta skruvar, blir tokig, ska det vara så j-l svårt att dra lite kabel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nånstans finns det, prylarna har junkunnat fästas...ge inte upp. Lite frustration betyder bara du snart kommer på det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frustration var det ja!

Men, men är till slut så, midcabinen var svaret :-)

Redigerad av Ancan-af-Argos

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dubbel......

Hmm, får bara med hälften av texten

Redigerad av Ancan-af-Argos

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...