Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
0123456789

Köpa en ryds 480 rsi?

Rekommendera Poster

Hej,kan köpa mig en ryds 480 rsi med 40 hk johnson 2 taktare båda 2 är årmodell 2000,både motorn och båten är i fint skick,med dynsats, 30 kärra,ekolod ,ankare tampar fendrar,automatisk länspump,motorn startar och går fint,kan köpa den för  35000 kr känns som ett bra pris eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tycker det är ett bra pris.

Hade själv en Ryds 480 RSI som jag sålde i sommras. År 2003 på både båt och motor. Trim/tilt elstart mm. Det satt en Mariner 30 2-takt på den. Har faktiskt glömt vad jag sålde den för men tror det var 40.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker priset är helt OK, även om jag skulle inte göra långturer på öppet hav med en 16 år gammal Johnson. Och RYDS 480 måste ha en 40 hk motor, den orkar inte lyfta upp med 30 hk och flera passagerare/wakeboard/Vattenskidor, etc.

Kolla dock motors skick ordentligt, 16 år i salt eller bräckt vatten gör sitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker priset är helt OK, även om jag skulle inte göra långturer på öppet hav med en 16 år gammal Johnson. Och RYDS 480 måste ha en 40 hk motor, den orkar inte lyfta upp med 30 hk och flera passagerare/wakeboard/Vattenskidor, etc.

Kolla dock motors skick ordentligt, 16 år i salt eller bräckt vatten gör sitt.

Min 30hk orkade plana med 2 vuxna 2 barn samt en massa packning. Men en större motor skulle absolut inte skadat. Tyvärr har båten en väldigt platt botten så det är ingen båt man tar sig ut på öppet hav med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

......Tyvärr har båten en väldigt platt botten så det är ingen båt man tar sig ut på öppet hav med.

Jodå, med lite planering, jag har under 20 års tid besökt de allra yttersta skären i Stockholms Skärgård, fast utan barn i båten. Den tål mer sjö än man tror så länge sjön kommer snett från sidan. Har varit med den vid Grundkallens Fyr, Almagrundets Fyr, Gustaf Dahlen Fyr, besökt Märkets Fyr på den Åländska sidan, Svenska Stenarna, sovit på Svenska Högarna, etc..... Men till Svenska Björn vågade jag mig aldrig !post-79068-0-35977800-1453573621_thumb.jpg

Bilden tagen vid Svenska Stenarna, så långt ut man kan komma i Stockholms Skärgård

Redigerad av jan_af_lisoe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...