larsan 17 Postad 1 Januari , 2016 Hej. Ville bara kolla med er som vet. Kan man köpa en kamrem på Biltema,med spännrulle? Då är det ju till bil,men det ska väl fungera? Motorn är en Volvo Penta 151 B. Det är ju mer än halva priset mot att köpa original från Penta. Iof ingen STOR utgift,men ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 1 Januari , 2016 Spännrullen till marinmotorn har en rostfri hylsa med styrkant för remmen. Varför vet jag inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 1 Januari , 2016 Spännrullen till marinmotorn har en rostfri hylsa med styrkant för remmen. Varför vet jag inte. Hej Rollen. Okej,men du tror det fungerar bra ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 1 Januari , 2016 En båtmotor har ju inte riktigt samma varvtal som en bilmotor, bilmotorn arbetar under ett mycket snällare register medans en båtmotor ofta går antingen på tomgång eller väldigt höga varv(marsch) så ngn tanke finns säkert med marinutförandets kamrem och spännrulle...... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 2 Januari , 2016 Okej. Ja tack för det Ivan. Jo det är väl en "tanke" så klart....... Jaja,men då är det bara o beställa från Penta. Men tack för svaren Och fortsatt trevlig helg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 2 Januari , 2016 Tack detsamma larsan, fortsatt trevlig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 2 Januari , 2016 Okej. Ja tack för det Ivan. Jo det är väl en "tanke" så klart....... Jaja,men då är det bara o beställa från Penta. Men tack för svaren Och fortsatt trevlig helg. Hallå du kan kolla på drevdelar.se jag har köpt mina grejer där, finns allt upplagt på hemsidan. Betydligt biligare än vp. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsan 17 Postad 2 Januari , 2016 Tackar. Gör det direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 2 Januari , 2016 Köpte på Biltema till AQ 140 för 5 sommrar sen och vad jag vet så funkar den ännu. Båten är såld men finns kvar i min hemmahamn. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 3 Januari , 2016 Köpte på Biltema till AQ 140 för 5 sommrar sen och vad jag vet så funkar den ännu. Båten är såld men finns kvar i min hemmahamn. Vad säger man om det Kawa!? Alla blinda hönor kan hitta ett korn, lampan lyser men ingen är hemma, jag hade ialla fall inte chansat med "bil"temas rem, Använder man motorn så kanske biltema inte är den bästa leverantören, Sen att Volvo penta är dyra det kan jag köpa, men som sagt tidigare, dom har forskning mm som kostar pengar och jag gillar att köpa Svenskt när jag kan eller inte har ett hum om annat. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser